Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,3 (5 130 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Test euroncap Hyundai ix20 Kia Venga 1.4 GLS, LHD

Hyundai ix20 Kia Venga 1.4 GLS, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1220 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 89 %

Hyundai ix20 jest konstrukcyjnie identyczny jak Kia Venga - posiada takie same elementy mające znaczenie w bezpieczeństwie oraz wykończenie wnętrza - dlatego Euro NCAP uznało, że wyniki testów również będą takie same. Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Ochrona klatki piersiowej kierowcy była jednak tylko na marginalnym poziomie. Pomiary obciążenia manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud przednich pasażerów. Deska rozdzielcza oraz zapłon powodują możliwość obrażeń ud kierowcy. Model otrzymał maksymalną notę za test zderzenia bocznego. Jeśli chodzi o zderzenie ze słupem - ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, natomiast dobra dla pozostałych obszarów. Podobnie dobra ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa w czasie zderzenia tyłem.

Uderzenie przodem
13,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

W trakcie zderzenia czołowego, przednie przesunięcie głowy trzylatka - umieszczonego w foteliku przodem - nie było nadmierne, również powrót do pierwotnej pozycji w pełni kontrolowany. W przypadku zderzenia bocznego, głowy obu manekinów były prawidłowo chronione przez foteliki. Możliwość dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera istnieje możliwość umieszczenia fotelika tyłem z przodu, status stanu poduszki jasny i widoczny. Etykieta informująca o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciw aktywnej poduszki jest klarowna i trwale przymocowana.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
11,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,8pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 64 %

Zderzak zdobył komplet punktów za ochroną nóg pieszego. Zabezpieczenie ze strony przednie krawędzi maski było już tylko na wystarczającym poziomie. Dobrze ocenione zostały krytyczne dla głowy dziecka obszary maski, ale tylko słaba ocena jeśli chodzi o ochronę głowy dorosłego.

Głowa
12,8 pkt
Miednica
4,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

ESP będzie oferowane w standardzie wszystkich wersji modelu, Euro NCAP uwzględniło system w ogólnej ocenie. System przypominający o zapięciu przednich pasów bezpieczeństwa oferowany jest w wyposażeniu standardowym. System SBR dla tylnych siedzeniach nie jest dostępny dla Vengi, więc w ocenie ix20 również go nie uwzględniono.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę