Hyundai ix20 jest konstrukcyjnie identyczny jak Kia Venga - posiada takie same elementy mające znaczenie w bezpieczeństwie oraz wykończenie wnętrza - dlatego Euro NCAP uznało, że wyniki testów również będą takie same. Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Ochrona klatki piersiowej kierowcy była jednak tylko na marginalnym poziomie. Pomiary obciążenia manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud przednich pasażerów. Deska rozdzielcza oraz zapłon powodują możliwość obrażeń ud kierowcy. Model otrzymał maksymalną notę za test zderzenia bocznego. Jeśli chodzi o zderzenie ze słupem - ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, natomiast dobra dla pozostałych obszarów. Podobnie dobra ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa w czasie zderzenia tyłem.
W trakcie zderzenia czołowego, przednie przesunięcie głowy trzylatka - umieszczonego w foteliku przodem - nie było nadmierne, również powrót do pierwotnej pozycji w pełni kontrolowany. W przypadku zderzenia bocznego, głowy obu manekinów były prawidłowo chronione przez foteliki. Możliwość dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera istnieje możliwość umieszczenia fotelika tyłem z przodu, status stanu poduszki jasny i widoczny. Etykieta informująca o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciw aktywnej poduszki jest klarowna i trwale przymocowana.
Zderzak zdobył komplet punktów za ochroną nóg pieszego. Zabezpieczenie ze strony przednie krawędzi maski było już tylko na wystarczającym poziomie. Dobrze ocenione zostały krytyczne dla głowy dziecka obszary maski, ale tylko słaba ocena jeśli chodzi o ochronę głowy dorosłego.
ESP będzie oferowane w standardzie wszystkich wersji modelu, Euro NCAP uwzględniło system w ogólnej ocenie. System przypominający o zapięciu przednich pasów bezpieczeństwa oferowany jest w wyposażeniu standardowym. System SBR dla tylnych siedzeniach nie jest dostępny dla Vengi, więc w ocenie ix20 również go nie uwzględniono.