Przedział pasażerski Ioniq pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Hyundai pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery odczyty z manekina tylnego pasażera wskazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Miednica wyślizgnęła się spod części biodrowej pasa bezpieczeństwa, co oznaczała jej nagłe uwolnienie i ochrona tej części ciała została oceniona jako bardzo słaba. W obu próbach, bocznego zderzenia z barierą i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i przyznano maksymalną ilość punktów. Testy przednich siedzeń i zagłówków pokazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała marginalną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego zapewnia dodatkową ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego. W testach Euro NCAP system zdobył maksymalną ilość punktów, unikając kolizji z zatrzymanym samochodem ze wszystkimi testowanymi prędkościami.
W zderzeniu czołowym, ochrona manekina 6 i 10-letniego była dobra, poza ochroną szyi dla której naprężenia wskazały marginalną ochronę oraz klatki piersiowej manekina 10-letniego dla której przeciążenia wskazały marginalny poziom ochrony. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony.
Maska zapewniła przeważnie wystarczającą lub marginalną ochronę dla głowy potrąconego pieszego, ze bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego przez zderzak była dobra w większości sprawdzanych miejsc, podczas gdy ochrona miednicy była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach. Autonomiczny system hamowania awaryjnego reaguje kiedy pieszym zagraża potrącenie. System wypadł dobrze w testach Euro NCAP radząc sobie z uniknięciem kolizji lub łagodząc jej skutki w kilku scenariuszach testu.
Ioniq posiada w standardzie: przypomnienie o pasach dla przednich i tylnych pasażerów; ustawiany manualnie ogranicznik prędkości; system wspomagający utrzymanie na pasie ruchu, który ostrzega kierowcę kiedy samochód przekracza linię wyznaczającą pas ruchu i łagodnie oddala samochód od linii oraz autonomiczny system hamowania awaryjnego, który działa przy prędkościach pozamiejskich i wypadł dobrze w testach Euro NCAP, radząc sobie z uniknięciem kolizji w wielu testowanych scenariuszach.