Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,3 (5 130 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Test euroncap Hyundai Ioniq Hybrid

 Hyundai Ioniq Hybrid
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1370 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
70%
Zabezpieczenie przechodnia
82%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.9 pkt | 91 %

Przedział pasażerski Ioniq pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Hyundai pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery odczyty z manekina tylnego pasażera wskazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Miednica wyślizgnęła się spod części biodrowej pasa bezpieczeństwa, co oznaczała jej nagłe uwolnienie i ochrona tej części ciała została oceniona jako bardzo słaba. W obu próbach, bocznego zderzenia z barierą i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i przyznano maksymalną ilość punktów. Testy przednich siedzeń i zagłówków pokazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała marginalną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego zapewnia dodatkową ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego. W testach Euro NCAP system zdobył maksymalną ilość punktów, unikając kolizji z zatrzymanym samochodem ze wszystkimi testowanymi prędkościami.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,3pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.4 pkt | 80 %

W zderzeniu czołowym, ochrona manekina 6 i 10-letniego była dobra, poza ochroną szyi dla której naprężenia wskazały marginalną ochronę oraz klatki piersiowej manekina 10-letniego dla której przeciążenia wskazały marginalny poziom ochrony. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony.

Bazowa ocena auta
20,4pkt

Uderzenie z przodu
12,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

29.8 pkt | 70 %

Maska zapewniła przeważnie wystarczającą lub marginalną ochronę dla głowy potrąconego pieszego, ze bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego przez zderzak była dobra w większości sprawdzanych miejsc, podczas gdy ochrona miednicy była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach. Autonomiczny system hamowania awaryjnego reaguje kiedy pieszym zagraża potrącenie. System wypadł dobrze w testach Euro NCAP radząc sobie z uniknięciem kolizji lub łagodząc jej skutki w kilku scenariuszach testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,0 pkt
Głowa
13,7 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
5,1 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.9 pkt | 82 %

Ioniq posiada w standardzie: przypomnienie o pasach dla przednich i tylnych pasażerów; ustawiany manualnie ogranicznik prędkości; system wspomagający utrzymanie na pasie ruchu, który ostrzega kierowcę kiedy samochód przekracza linię wyznaczającą pas ruchu i łagodnie oddala samochód od linii oraz autonomiczny system hamowania awaryjnego, który działa przy prędkościach pozamiejskich i wypadł dobrze w testach Euro NCAP, radząc sobie z uniknięciem kolizji w wielu testowanych scenariuszach.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry