Przedział pasażerski pojazdu Hyundai IONIQ 5 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą lub odpowiednią ochronę klatki piersiowej, kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Hyundai pokazał, że podobny poziom ochrony nóg będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się IONIQ 5, wykazała, że Hyundai byłby łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkim krytycznym obszarom ciała kierowcy oraz wystarczającą ochronę pasażera siedzącego z tyłu. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. Hyundai IONIQ 5 został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Testy poduszki wypadły dobrze, zapewniając dobra ochronę. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako marginalna. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Hyundai IONIQ 5 w standardzie, został wyposażony w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym uderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.
Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, IONIQ zapewniał dobrą lub wystarczającą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których IONIQ 5 został zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w prawie wszystkich testowanych miejscach, poza podstawą przedniej szyby oraz słupkami szyby czołowej, gdzie ochrona była słaba. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego. W przypadku miednicy ochrona była na tyle słaba, że nie uzyskała punktów w tej części oceny. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na pieszych została oceniona jako odpowiednia, natomiast reakcja na rowerzystów była dobra.
Hyundai IONIQ 5 został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł dobrze w reakcji na inne samochody. Bardziej zaawansowany system AEB jest dostępny jako opcja, w związku z czym nie został wzięty pod uwagę w momencie oceny. System wspomagania prędkości informuje kierowcę o lokalnym limicie i może automatycznie ustawić ogranicznik prędkości na odpowiednią prędkość. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach.