Kabina pasażerska podczas zderzenia czołowego pozostała stabilna. Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy jest standardowym wyposażeniem modeli i40 i odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan, ud i miednicy dla obu miejsc z przodu. Kolumna kierownicy została uznana za potencjalne zagrożenie, ale Hyundai i40 pokazał, że inne części deski rozdzielczej oferują dobrą ochronę. Model zdobył maksymalną liczbę punktów w teście bariery bocznej, w poważniejszym teście słupa bocznego wykazał odpowiednią ochronę klatki piersiowej. Siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
W teście bariery bocznej ochrona dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego oceniona została jako odpowiednia. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. I40 dostarcza jasnych informacji o aktualnym statusie poduszki powietrznej. Stałe etykiety dają wyraźne ostrzeżenie o niebezpieczeństwie wynikającym z nieprawidłowego ustawienia fotelika na miejscu pasażera przy aktywnej poduszce powietrznej.
Test wykazał, że maska oraz jej przednia krawędź zapewniają ochronę określaną jako słabą lub marginalną. Tylko zderzak uzyskał maksymalną liczbę punktów, oferując dobrą ochronę nóg pieszego.
Hyundai i40 zawiera w standardzie elektroniczną kontrolę stabilności (ESC). Ogranicznik prędkości jest elementem dodatkowym dla modeli niższych klas, jego sprzedaż w wyposażeniu standardowych w modelach wyższych klas nie spełnia wymogów Euro NCAP 2011. Przypomnienie o zapięciu pasów jest standardem zarówno dla miejsca kierowcy jak i pasażera z przodu.