Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1293 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
i30 nie uzyskało minimalnej ilości punktów za test zderzenia czołowego by otrzymać 5 gwiazdek, choć ogólna liczba punktów jest wystarczająca. Prawe kolano kierowcy może ulec potencjalnych obrażeniom, świadczą o tym przesunięcia wzdłuż linii udo i kość piszczelowa. Dodatkowo sztywne elementy deski rozdzielczej przyczyniają się do "słabej" oceny. Kabina pasażerska pozostaje stabilna.
Przednia poduszka powietrzna pasażera może być dezaktywowana, by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o jej statusie nie jest jasna. Etykieta ostrzegająca przed używaniem fotelika przy włączonej poduszce również nie jest dostatecznie klarowna oraz umieszczono ją tylko na osłonie przeciwsłonecznej. Obecność mocowań ISOFIX podobnie słabo oznaczona.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 14 pkt (50%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 34 pkt (79%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 73 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Ochrona dla głowy pieszego - dziecka jest wystarczająca. Gorzej w przypadku dorosłego. Słabe wyniki krawędzi przedniej i maski. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |