Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z kolana manekina kierowcy wykazały ochronę na wystarczającym poziomie. Struktura deski rozdzielczej stworzyła zagrożenie zranienia kierowcy oraz pasażera i ocena ochrony obszaru kolan/ud/miednicy została obniżona do miernej. W pozostałych przypadkach ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie czołowego zderzenia z sztywną barierą na pełnej szerokości jak również w próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była przynajmniej wystarczająca. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, pomiary odkształcenia klatki piersiowej wykazały mierną ochronę tej części ciała. Badania przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. I30 posiada jako standardowe wyposażenie autonomiczny system hamowania awaryjnego. Badania systemu przeprowadzone przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, pokazały jego dobre działanie.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina 10-letniego była dobra lub wystarczająca. Odczyty przeciążenia klatki piersiowej manekina 6-letniego wykazały mierną ochronę. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oba manekiny były dobrze chronione i przyznana została maksymalna liczba punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których i30 jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Powierzchnia maski zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę głowy potrąconego pieszego, natomiast słabe i bardzo słabe wyniki odnotowano w okolicach przednich słupków. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego przez zderzak była dobra we wszystkich sprawdzanych miejscach. Ochrona miednicy była również przeważnie dobra. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykrywający pieszych jest dostępny jako opcja, ale nie został ujęty w tej ocenie ponieważ nie jest wyposażeniem standardowym.
Autonomiczny system hamowania awaryjnego sprawdził się na poziomie wystarczającym w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnich siedzeń. Manualnie sterowany ogranicznik prędkości i system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu są również wyposażeniem standardowym.