Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1246 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Hyundai i30 został zmodyfikowany by polepszyć ochronę ud i kolan kierowcy. Pomiary obciążenia tego regionu wypadły lepiej, ale model stracił punkty za sztywne elementy takie jak kolumna kierownicza czy stacyjka, które prezentują potencjalne ryzyko obrażeń górnych partii nóg kierowcy różnych rozmiarów i w różnych pozycjach. Kabina pasażerska oraz podłoga pozostały stabilne w trakcie zderzenia.
Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika na przednim siedzeniu. Jednak informacja o statusie poduszki nie jest dostatecznie jasna. Etykieta ostrzegająca przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem bez uprzedniej dezaktywacji poduszki jest również niejasna i widoczna tylko przy opuszczonej osłonie przeciwsłonecznej. Również obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach niewystarczająco oznaczona.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 13 pkt (81%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 14 pkt (50%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 38 pkt (88%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 79 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Ochrona głowy dziecka-pieszego była w przeważającej mierze ´wystarczająca´. ´Słabo´ w przypadku dorosłego, na podobnym poziomie zabezpieczenie ze strony przedniej krawędzi maski i zderzaka. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |