Podczas zderzania czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Wyniki na podstawie odczytów z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Hyundai wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom, różnych rozmiarów, zajmujących różne miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona klatki piersiowej była należyta, ochrona innych obszarów ciała została oceniona jako dobra. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej była niedostateczna. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.
Na podstawie wyników w badaniach dynamicznych, model zdobyła maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego. W testach bariery bocznej zapewniona dzieciom ochrona oceniona została jako dobra. Zminimalizowane prawdopodobieństwo uszkodzeń. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System dostarcza kierowcy jasną informację o aktualnym statusie poduszki powietrznej. Umieszczone etykiety jasno informują o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów zapewniając dobrą ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka maska zapewniała dobrą ochronę. Natomiast ochrona głowy osoby dorosłej została oceniona jako słaba.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu i30 i spełnia wymogi euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny ,ale nie został oceniony przez Euro NCAP- jest dostępny jako opcja.