Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,3 (5 112 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Test euroncap Hyundai i20 1.2 GLS, LHD

Hyundai i20 1.2 GLS, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1100 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
73%
Ochrona dziecka
79%
Zabezpieczenie przechodnia
64%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.7 pkt | 85 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Zarówno w teście wpływu bariery bocznej, jak i teście słupa bocznego, czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich kluczowych regionów ciała. Jednakże, podczas obu testów, tylna poduszka powietrzna zasłonowa nie została rozlokowana według planu. Zostało to uznane za karalne. Trwają badania mające na celu sprawdzenie przyczyn mimowolnego rozmieszczenia poduszki powietrznej. Testy pokazały, że przedniego siedzenia stanowią dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała marginesowy poziom zabezpieczenia przed urazami kręgosłupa szyjnego. Model nie ma niezależnego awaryjnego układu hamulcowego.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

35.8 pkt | 73 %

W testach dynamicznych zderzenia czołowego, model wykazał marginesową ochronę głowy dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego. Ochrona pozostałych regionów ciała była dobra. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co model został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
18,8pkt
Wydajność
9,4pkt
Instrukcja
5,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,4pkt
Instrukcja
5,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

28.5 pkt | 79 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobra ochronę nóg i miednicy pieszego. Powierzchnia maski oferowała ochronę, która była w przeważającej mierze odpowiednia. Słaby poziom ochrony odnotowany został w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
16,5 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.3 pkt | 64 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości spełnia wymogi EuroNCAP. Oczekuje się, że będzie pasował do większości sprzedawanych samochodów.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia