Podczas zderzania czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Wyniki na podstawie odczytów z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Hyundai wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom, różnych rozmiarów, zajmujących różne miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała została oceniona jako dobra. Jednak inspekcja modelu po teście ujawniła, że tylne drzwi nie domykają się. Na podstawie filmu z testu stwierdzono, że przy zderzeniu przy dużej prędkości istnieje ryzyko otrawcia się drziw. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej była niedostateczna. Miejsca i zagłówki przednie zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu. Natomiast ochrona zapewniona przez tylne miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę.
Na podstawie wyników w badaniach dynamicznych, model zdobyła maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego. W testach bariery bocznej zapewniona dzieciom ochrona oceniona została jako dobra. Zminimalizowane prawdopodobieństwo uszkodzeń. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System dostarcza kierowcy jasną informację o aktualnym statusie poduszki powietrznej. System ten został nagrodzony. Umieszczone etykiety jasno informują o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość modeli fotelików dla dzieci dostępnych na rynku.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów zapewniając dobrą ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę, jedynie w obszarach słupków była słaba. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę pieszego maska zapewniała dobrą ochronę.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu i10 i spełnia wymogi euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja. Oczekuje się, że nie będzie dopasowany do większości sprzedawanych modeli. System ten spełniał wymogi Euro NCAP.