Przedział pasażerski Hyundai I10 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako słaba. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera, jednakże ze względu na strukturę deski rozdzielczej, która stwarza ryzyko kontuzji, wynik został obniżony. Niska waga oraz łagodna konstrukcja przednia I10 nie stwarzały dużego ryzyka dla pasażerów drugiego pojazdu uczestniczącego w czołowym zderzeniu. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera była dobra lub wystarczająca, za wyjątkiem brzucha kierowcy. Brzuch wsunął się pod biodrową część pasa bezpieczeństwa, w związku z czym ochrona została oceniona jako słaba. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla klatki piersiowej również została oceniona jako dobra. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako słabe. Model I10 nie został wyposażony w środkowe poduszki powietrzne, których zadaniem jest ochrona przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała marginalną ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Hyundai I10 wyposażony jest w zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość do służb ratunkowych podając lokalizację pojazdu.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą lub wystarczającą ochronę obu manekinów poza szyjką 10-cio letniego manekina dla której ochrona była marginalna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona klatki piersiowej 10-letniego manekina była słaba, a ochrona głowy marginalna. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Z wyjątkiem jednego uniwersalnego urządzenia przytrzymującego dla dzieci, na środkowym tylnym siedzeniu, wszystkie typy fotelików, dla których I10 został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była odpowiednia lub marginalna, przy czym słabe wyniki odnotowano na przednich słupkach, a dobre wyniki na powierzchni szyby przedniej. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była mieszana. System AEB zamontowany w I10 jest zdolny do wykrywania pieszych, ale nie rowerzystów, dla których wymagany jest bardziej zaawansowany sprzęt. W testach reakcja systemu na pieszych była marginalna. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.
Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System średnio sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy. Oprócz przypomnienia o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach, I10 posiada system monitorowania zmęczenia kierowcy. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszonego stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Ograniczenie prędkości ustawiane jest przez kierowcę.