Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | kombi |
Masa | 1072 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Strukturę kabiny oceniono jako stabilną. Zanotowano jednak poważne zniekształcenie tylnej części podłogi. Również nacisk na klatkę piersiową kierowcy oraz pasażera jest zbyt wysoki. Podobnie obciążenie lewej nogi kierowcy, dodatkowo twarde elementy kolumny kierowniczej oraz deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia.
System ochrony zawiera podwójne wbudowane boczne poduszki powietrzne. Mimo to obciążenie klatki piersiowej kierowcy było minimalnie wysokie. Dodatkowo negatywnie na ocenę wpływa duży nacisk pleców manekina na oparcie siedzenia.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
Pasy bezpieczeństwa | 1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 5 pkt (18%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 37 pkt (86%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 62 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Tylko niektóre obszary maski, krytyczne dla głowy pieszego, oferują pewną amortyzację. Krawędź przednia oraz zderzak są "nieprzyjazne" pieszym. Bardzo słaby rezultat. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Trwała etykieta ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczenia fotelika tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce. Niestety umieszczono ją jedynie na ochronie przeciwsłonecznej. Zabezpieczenie było jednak dobre. Starsze "dziecko" używało fotelika przodem Britax Romer Duo Plus zamontowanego przy użyciu mocowań ISOFIX, a 1,5-roczne: fotelika tyłem do kierunku jazdy Britax Romer BabySafe umocowanego zwykłym pasem. Minusem było, co częste, zbyt wysoki obciążenie szyi w trakcie zderzenia czołowego. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |