Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1265 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Mimo, że poduszka rozwinęła się, głowa i klatka piersiowa kierowcy uderzyły w kierownicę. Przy innych warunkach obrażenia mogły by być bardziej groźne. Eksperci Euro NCAP zanotowali również obecność niebezpiecznych dla kolan i nóg twardych elementów deski rozdzielczej. Dodatkowo przesunięcie sprzęgła przekracza normę, a w rezultacie zagraża ochronie stóp oraz kostek. Co więcej, znaczne przednie przesunięcie fotela przyczynia się do poważnych uszkodzeń. Jako pozytywny aspekt, należy podkreślić 3-pktowy tylny centralny pas.
Tylne drzwi otworzyły się na skutek bocznego uderzenia, wszyscy pasażerowie na tylnych siedzeniach ryzykują śmiertelne obrażenia. Poza tym, Elantra prezentuje się dobrze, choć brzuch kierowcy również nie jest dostatecznie osłonięty.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 6 pkt (38%) |
Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 16 pkt (57%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 33 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Wyniki auta prezentują się na poziomie innych jak dotąd, nikłe zabezpieczenie. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Przednia poduszka powietrzna pasażera montowana jest w standardzie. Umieszczanie fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciw aktywnej poduszki grozi śmiertelnymi obrażeniami. Niestety ostrzeżenia nie są satysfakcjonujące. Brak tekstu na etykiecie umieszczonej na końcu przedniego panelu. Również nalepka na osłonie przeciwsłonecznej nie wspomina o stopniu niebezpieczeństwa. Dodatkowo foteliki nie spełniają odpowiednio swojego zadania. |
|
1,5 - letniego | Kiddy 2000 przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy |