Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,3 (5 112 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Test euroncap Hyundai BAYON 1.0 T-GDI GL, LHD

Hyundai BAYON 1.0 T-GDI GL, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1230 kg
Wynik testu
76%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
67%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29.2 pkt | 76 %

Przedział pasażerski pojazdu Hyundai Bayon pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą lub ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Hyundai pokazał, że po stronie pasażera podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom różnej budowy i siedzącym w różnych pozycjach. Jednak po stronie kierowcy, konstrukcja deski rozdzielczej może stwarzać poważne zagrożenie dla nóg pasażerów, dlatego do wyniku doliczono karę. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna. Analiza bariery, z którą zderzył się Bayon, wykazała, że Hyundai byłby łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkim krytycznym obszarom ciała, poza klatką piersiową tylnego pasażera, której ochrona była słaba. W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W przypadku bardziej wymagającej próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. Hyundai Bayon nie został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako słaba. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Hyundai Bayon w standardzie, został wyposażony w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym uderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.

Uderzenie przodem
11,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
11,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
11,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.4 pkt | 82 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu manekinów (6 i 10 latka) była dobra dla wszystkich testowanych obszarów ciała, poza szyją 10-letniego manekina, której ochrona została oceniona jako słaba. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona głowy manekina 10-latka była wystarczająca, natomiast ochrona klatki piersiowej została oceniona jako słaba. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Dla pozostałych miejsc, wszystkie typy fotelików mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
21,4pkt

Uderzenie z przodu
14,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
6,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix IIIs
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

41.4 pkt | 76 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była mieszana, w większości przypadków oceniana była jako marginalna lub dobrą. Słabe wyniki odnotowano u podstawy przedniej szyby i na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg oraz miednicy pieszego. Bayon uzyskał maksymalną liczbę punktów w tych obszarach oceny. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na pieszych została oceniona jako odpowiednia, natomiast reakcja na rowerzystów była dobra.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
14,6 pkt
Głowa
14,9 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
26,9 pkt
AEB Pieszy
6,0pkt
AEB Rowerzysta
8,6 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.8 pkt | 67 %

Hyundai Bayon został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wykazał się jedynie marginalną skutecznością w testach reakcji na inne pojazdy. System wspomagania prędkości informuje kierowcę o lokalnym limicie i umożliwia ustawienie ogranicznika prędkości na odpowiednią prędkość. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach.

Ogranicznik prędkości
1,8 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
1,7 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Collision-Avoidance Assist
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny