Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,3 (5 130 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Hyundai Atoz GLS 1999

Konstrukcja Atoz stała się niestabilna w trakcie zderzenia czołowego, w wyniku dużego przesunięcia kierownicy i poważnego uszkodzenia pedału hamulcowego. To oraz wysoki nacisk na klatkę piersiową kierowcy spowodowało bardzo słabą ocenę. Jednak, podczas testu zderzenia bocznego auto prezentowało sie dobrze. Tylko zagrożenie klatki piersiowej kierowcy pozbawiło model kilku punktów. Foteliki nie spisały się najlepiej podczas zderzenia czołowego, głowy dzieci przesuwają się zbytnio do przodu. Ochrona pieszego na poziomie przeciętnej dla aut tych rozmiarów.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 865 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Drzwi kierowcy po zderzeniu pozostały mocne i można je było normalnie otworzyć. Jednak pozostałe wyniki były na granicy norm. Kierownica przesunęła się zbytnio, przez co również obniżył się poziom ochrony jaką zapewnia poduszka powietrzna. Twarde elementy kolumny kierowniczej zagrażają natomiast kolanom przedniego pasażera oraz kierowcy.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Podczas tego testu Atoz spisuję się wyśmienicie: struktura kabiny amortyzuje uderzenie, a miękkie wnętrze dodatkowo osłania kierowcę. Jedyny minus to zbyt wysoki nacisk na klatkę piersiową. Dodatkowo głowa kierowcy uderzyła w centralny panel, ale był to niegroźny kontakt.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 4 pkt (25%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 15 pkt (54%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 30 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Co niezwykłe, zanotowano pewną amortyzację dla nóg i bioder pieszego. Mimo wszystko potrzeba wiele poprawek by zapewnić odpowiednią ochronę.

Zabezpieczenie dziecka

Hyundai nie zarekomendował fotelików do testów, chociaż wybrał jeden z użytych podczas testów. Producent powinien baczniej zwrócić uwagę na ochronę dzieci. Foteliki nie zapewniły bowiem odpowiedniego bezpieczeństwa. Pozwalają na zbytnie przesunięcie do przodu w trakcie zderzenia czołowego. Podczas bocznego nie osłaniają wystarczająco głowy. Istnieje możliwość poważnych obrażeń.

1,5 - letniego Roemer King przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Kingprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Hyundai Atoz GLS