Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 983 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina pasażerska okazała się być niestabilna. Dolny zamek drzwi kierowcy odblokował się, górny był obluzowany. Konstrukcja drzwi straciła integralność, przednia belka wgięła się do środka powodując dodatkowo uszkodzenie podłogi. Głowa kierowcy jest dobrze zabezpieczona przez poduszkę powietrzną, ale siła uderzenia w klatkę piersiową była nieco zbyt duża. Generalnie ochrona dolnych partii ciała jest słaba.
Ochrona głowy kierowcy w trakcie tego rodzaju testów była jedynie wystarczająca. Wszystkie 3 badane obszary były przeciążone, również ze względu na kontakt z przednim panelem oraz tylną częścią drzwi. Przednia belka oraz poręcz zagraża bezpieczeństwu brzucha. "Słaba" ocena ochrony tej partii. Jednak osłona miednicy była bardzo dobra.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 4 pkt (25%) |
Zderzenie boczne | 9 pkt (56%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 25 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Zderzak prezentuje się wyjątkowo dobrze, spełnia standardy z października 1998. Jednak pozostałe obszary krawędzi przedniej dają bardzo słabe wyniki. 2/3 testowanych pól w przypadku pieszego-dziecka wypada dobrze, niestety pozostałe już gorzej. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Hyundai nie zarekomendował żadnego fotelika. Dopasowano je więc do tylnych pasów. Mimo to widoczne są pewne niedociągnięcia przy mocowaniach. Podczas zderzenia czołowego 3-letni pasażer przesuwa się stanowczo za bardzo do przodu. W przypadku młodszego, ochrona była satysfakcjonująca. W trakcie zderzenia bocznego, fotelik nie zapewnił bezpieczeństwa głowy dziecka. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | brak danych |