MPV dowiodło silnej i odpornej na poważne zderzenia karoserii, podobnie jak w testowanym kilka miesięcy wcześniej Civic hatchback. Auto wyróżnia się wysokim poziomem ochrony pieszego. Mimo, że w testach innego rodzaju nie spisuje się już tak dobrze, to tu w pełni zasłużył na 3 gwiazdki. Boczne poduszki w standardzie zapewniają dodatkową ochronę.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Minivany |
Nadwozie |
5-drzwiowy minivan |
Masa |
1420 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Silna kabina Stream w pełni chroni pasażerów. Jednak sztywne elementy pod deską rozdzielczą mogą być źródłem obrażeń, szczególnie dla pasażera. Jak w wielu nowych modelach, sztywna konstrukcja przekłada się na obciążenie klatki piersiowej. Dodatkowy minus to tylko 2-pktowy tylny centralny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Boczne poduszki powietrzne dobrze chronią kierowcę. Jednak w porównaniu z konkurentami, brak poduszek osłaniających głowę obniża ocenę Stream.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
22 pkt (79%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
44 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
W Stream zastosowano podobne elementy co w Civic. Jednak kształt powoduje, że zapewnia ono mniejszą ochronę dla pieszego. |
Zabezpieczenie dziecka |
Etykieta na przedniej szybie oraz druga na przednim panelu ostrzegają przed niebezpieczeństwem montowania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Ale symbole nie są jasne. 1,5-roczny pasażer testował fotelik tyłem do kierunku jazdy, a 3-latek - przodem. Zadziwiająco dobrze spisywały się one podczas bocznego zderzenia. Jednak głowa starszego dziecka w trakcie czołowego była szczególnie obciążona. Siedzenie przesunęło sie do przodu co pogorszyło sytuację.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|