S2000 jest w sprzedaży od 1999 i wydaje się najmniej bezpiecznym modelem Hondy pod względem ochrony pieszego. Kabina jest silna i widoczne są tylko niewielkie zniekształcenia, również drzwi są prawie niezniszczone. Model w trakcie testów zderzenia czołowego oraz bocznego był testowany z opuszczonym dachem, by sprawdzić bezpieczeństwo głowy kierowcy. Chociaż nie stosowano fotelików, to możliwe jest umieszczenie takiego na przednim siedzeniu. Skontrolowano więc obecność etykiet ostrzegawczych.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Roadstery |
Nadwozie |
kabriolet |
Masa |
1285 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Struktura karoserii prezentuje się dobrze. Nie odniosła poważniejszych uszkodzeń, a drzwi można było prawie normalnie otworzyć. Również poduszka powietrzna kierowcy zapewnia stabilną ochronę głowy. Wiele elementów deski rozdzielczej (stacyjka, metalowe obudowy) może spowodować obrażenia kolan i górnych partii nóg w przypadku zderzenia. Dodatkowo, znaczne uszkodzenie podłogi zagraża stopom i kostkom.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Głowa kierowcy miała kontakt z ramą dachu w trakcie wypadku. Grozi to śmiertelnymi obrażeniami, szczególnie jeśli jest on wyższego wzrostu. Mimo braku bocznej poduszki kierowca pozostaje dobrze chroniony. Piankowa osłona wewnętrznej części drzwi stanowi dodatkowe zabezpieczenie w przypadku zderzenia bocznego. Kolejny plus to silne belki scalające, które zapewniają stabilność kabiny.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
6 pkt (21%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
30 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
W porównaniu z innymi modelami Honda, S2000 spisał się naprawdę bardzo słabo. Producenci zapowiadają poprawki na tym polu. |
Zabezpieczenie dziecka |
Brak trwałych etykiet ostrzegających przed montowaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Nie przeprowadzono testów fotelików z powodu braku miejsca na ich umieszczenie.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|