Kabina Jazz okazała się być bardzo stabilna i trwała, odniosła tylko niewielkie uszkodzenie podczas zderzenia czołowego. System bezpieczeństwa pracuje dobrze, chroniąc głowę kierowcy przed kontaktem z kierownicą. Jednak zanotowano duży nacisk na klatkę piersiową w trakcie zderzenia bocznego. Ochronę dziecka oceniono na wystarczającą. Jak na super-mini Jazz osiągnął wysoką notę 3 gwiazdek za ochronę pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
kombi |
Masa |
1050 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Konstrukcja Hondy wykazuje wysoki poziom stabilności, tylko minimalne zniekształcenia przedniego panelu i podłogi. System bezpieczeństwa zawiera pojedyncze poduszki dla kierowcy i pasażera oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Te spisują się dobrze, chociaż obciążenie klatki piersiowej kierowcy jest nieco zbyt wysokie. Niestety również twarde elementy deski rozdzielczej narażają go oraz przedniego pasażera na obrażenia kolan.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Zabezpieczenie klatki piersiowej kierowcy jest bardzo słabe, ale inne partie są dobrze chronione. Ocena została obniżona za zbyt duże obciążenie kręgosłupa w trakcie zderzenia.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
13 pkt (81%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
19 pkt (68%) |
Bezpieczeństwo dziecka |
31 pkt (72%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
69 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Maska zapewnia wystarczający poziom amortyzacji dla głowy pieszego. Niestety boki oraz przednia krawędź są "nieprzyjazne". Za to zderzak wypadł dużo lepiej. |
Zabezpieczenie dziecka |
Zarekomendowano i do testów zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus, montowane przy użyciu mocowań ISOFIX. Wyniki nie są jednolite. Głowy dzieci są chronione podczas obu rodzajów zderzeń, ale nacisk na klatkę piersiową jest zbyt wysoki w przypadku zderzenia czołowego. Producenci nie polecają umieszczania fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Jednak poza nietrwałymi etykietami na wnętrzu drzwi oraz na przedniej szybie brak dodatkowych ostrzeżeń o grożącym niebezpieczeństwie obrażeń czy śmierci.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo Plus
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy
|