Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Ochronę dorosłych pasażerów oceniono na dobrą dla wszystkich obszarów oprócz dolnej części nóg, gdzie określono ją jako 'wystarczającą'. Pomiary obciążenia wykazały niskie ryzyko obrażeń kolan, ud i miednicy. Honda zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa pasażerom o różnych rozmiarach i w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej w czasie zderzenia bocznego była wystarczająca, ale 'słaba' w przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem. Zabezpieczenie przed uszkodzeniem szyjnego odcinka kręgosłupa - dobre.
Przednie przesunięcie głowy manekina 3-latka, siedzącego w foteliku przodem do kierunku jazdy, w trakcie zderzenia czołowego nie było nadmierne. Foteliki dobrze chronią dzieci podczas zderzenia bocznego. Nie zanotowano również nadmiernego obciążenia w czasie testów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Przed potencjalnym niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem bez dezaktywacji poduszki ostrzega trwale przymocowana etykieta na osłonie przeciwsłonecznej.
Insight uzyskało bardzo dobry wynik za ochronę pieszego. Przednia krawędź maski zapewni dobre zabezpieczenie nóg pieszego. Zderzak zdobył maksimum punktów. Pojawiły się również słabe obszary, w przyszłości Euro NCAP poszerzy obszar testów, za które ocenia auto również o nie. Maska także oferowała dobrą ochronę w większości pól krytycznych dla głowy dziecka.
System stabilizacji pojazdu (ESC) jest standardowym wyposażeniem aut w krajach z ruchem prawostronnym. W niektórych z ruchem lewostronnym jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe. Honda ma nadzieje wprowadzić ESC jako standard we wszystkich krajach UE. Auto posiada również system przypominający o zapięciu wszystkich pasów.