Przedział pasażerski HR-V pozostał stabilny w teście na zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Honda wykazała, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazała, że konstrukcja HR-V ułatwiała możliwie łagodny przebiegu zderzenia czołowego. W teście z użyciem sztywnej bariery na pełnej szerokości ochrona klatki piersiowej pasażera siedzącego z tyłu została oceniona jako mierna na podstawie odczytów kompresji. W pozostałych przypadkach, ochrona obu manekinów była dobra lub odpowiednia. Zarówno w teście z barierą boczną, jak i w bardziej wymagającym teście uderzenia w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra i samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu w przypadku uderzenia z dalszej strony) była marginalna. HR-V nie jest wyposażony w środki zaradcze, takie jak centralna poduszka powietrzna, zmniejszające obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy foteli przednich i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed uderzeniami kręgosłupa. HR-V posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie wypadku, ale nie jest wyposażony w system zapobiegający wtórnym uderzeniom w razie zderzenia.
W teście zderzenia czołowego odczyty manekinów wskazywały na dobrą lub odpowiednią ochronę obu manekinów dziecięcych. Jednakże analiza filmu ujawniła, że pas bezpieczeństwa częściowo zsunął się z ramienia 10-letniego manekina, w wyniku czego ogólny wynik testu okazał się niekorzystny. W przypadku zderzenia z barierą boczną odczyty przyspieszeń dokonane na manekinach wykazały słabą ochronę głowy 10-letniego manekina. Poza tym ochrona wszystkich najważniejszych obszarów ciała była dobra w przypadku obu manekinów dziecięcych. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźne informacje o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Niektóre uniwersalne foteliki dziecięce były niestabilne po umieszczeniu ich na tylnym środkowym siedzeniu, ale poza tym wszystkie systemy, do których przystosowana jest HR-V, można było prawidłowo zamontować i umieścić w samochodzie.
Ochrona głowy uderzonego pieszego była w przeważającej mierze dobra lub wystarczająca, przy czym odnotowano kilka słabych wyników w przypadku sztywnych słupków przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich punktach testowych. Jednak ochrona miednicy była słaba niemal wszędzie wzdłuż przedniej krawędzi maski silnika. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w modelu HR-V potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach jego reakcji na pieszych system spisał się dobrze, pozwalając uniknąć kolizji lub złagodził skutki kolizji w prawie wszystkich scenariuszach. Podobnie, reakcja systemu na rowerzystów była dobra.
W testach reakcji na inne pojazdy system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) wypadł dobrze. System wspomagania prędkości oparty o kamerę identyfikuje lokalne ograniczenie prędkości. Informacja ta jest przekazywana kierowcy, który może zdecydować, by samochód odpowiednio dostosował ogranicznik prędkości. System wspomagania utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli ten zjeżdża z pasa, a także może interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach, aby uniknąć zjechania z drogi. Samochód posiada układ przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach, ale nie ma systemu monitorującego zmęczenie kierowcy.