Szukaj
Honda
Honda
4,3 (9 112 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Honda FR-V 2005

Kabina Hondy okazała się być bardzo mocna i bardzo dobrze chroni wszystkich pasażerów. System bezpieczeństwa zawiera podwójne przednie poduszki powietrzne oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Inteligentny system przypominania o zapięciu pasów zastosowano w przypadku kierowcy. Niestety ochrona oferowana dzieciom jest bardzo słaba. Lepiej w przypadku ochrony pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie minivan
Masa 1457 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja uległa minimalnemu zniekształceniu. Dzięki systemowi pasów oraz poduszek powietrznych kierowca i pasażer są dobrze chronieni. Zapewniają one również niski poziom nacisku na klatkę piersiową. Specjaliści zauważyli jednak, że sztywne elementy kolumny sterowniczej oraz lewa strona przedniego panelu stwarzają zagrożenie dla kolan i nóg.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Auto posiada rozbudowany system ochrony zawierający wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę. Jednak zbyt duże obciążenie klatki piersiowej rzuca nieco cień na dobre wyniki.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 13 pkt (81%)
Zderzenie boczne 13 pkt (81%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 20 pkt (71%)
Bezpieczeństwo dziecka 27 pkt (63%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 70 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona jest dobra. Zderzak oferuje odpowiednią amortyzację. Gorzej w przypadku przedniej krawędzi.

Zabezpieczenie dziecka

Trwałe etykiety w pięciu językach ostrzegają przed umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciw poduszki powietrznej. Są one zamieszczone po obu stronach osłony przeciwsłonecznej. Nalepki zawierają również instrukcję montażu fotelika tyłem. Do testu zostały zarekomendowane foteliki przodem - Britax Romer Duo Plus. Zastosowano również mocowania ISOFIX. Poziom bezpieczeństwa nie jest jednolity. Odnotowano wysokie naciski na głowę młodszego pasażera w trakcie zderzenia czołowego oraz w obu przypadkach - na klatkę piersiową. Mimo wszystko, foteliki spisały się dobrze.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo Plus przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Honda FR-V