Przedział pasażerski Hondy e pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna, a ochrona prawej nogi kierowcy została oceniona jako słaba. Pomiary wykonane na wysokości kolan oraz ud manekinów kierowcy oraz pasażera wykazały marginalny poziom ochrony, dodatkowo do wyników, z tych obszarów, zostały doliczone punkty karne ze względu na potencjalne szkodliwe struktury deski rozdzielczej. Łagodna konstrukcja przedniego pasa, Hondy e, nie stwarzała dużego ryzyka dla pasażerów drugiego pojazdu biorącego udziału w zderzeniu czołowym. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera siedzącego na tylnym siedzeniu, była dobra lub wystarczająca. Zarówno w teście bocznego zderzenia z barierą, reprezentującym zderzenie z innym pojazdem, jak i przy bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona była dobra, w związku z czym model e uzyskał maksymalną liczbę punktów za tę część testu. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako słabe. Honda e nie została wyposażona w środkowe poduszki powietrzne, których zadaniem jest ochrona przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Model e wyposażony jest w zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość do służb ratunkowych podając lokalizację pojazdu.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą lub wystarczającą ochronę obu manekinów. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona klatki piersiowej 10-letniego manekina była słaba, a ochrona głowy marginalna. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których model e został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Honda e posiada aktywną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają uderzenie pieszego, siłowniki podnoszą powierzchnię maski, aby zwiększyć odległość od twardych struktur znajdujących się pod spodem. Honda wykazała, że system działa bardzo dobrze w przypadku pieszych o różnym wzroście i przy szerokim zakresie prędkości, w związku z czym samochód został przetestowany z maską w pozycji podniesionej. Maska zapewniała prawie wyłącznie dobrą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z niektórymi słabymi wynikami odnotwanymi na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych. Niestety testy przedniej krawędzi maski wykazały słabą ochronę miednicy pieszego na całej szerokości pojazdu, w związku z czym model e nie uzyskał żadnych punktów w tej części oceny. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych, rowerzystów, a także innych pojazdów. W testach reakcja systemu na takich użytkowników dróg była odpowiednia, a w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić kolizję. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.
Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia. Jednak system nie zareagował w scenariuszu ?skrętu na drugą stronę?, w którym samochód został skierowany na tor nadjeżdżającego pojazdu. Ogólnie działanie systemu AEB oceniono jako odpowiednie. Honda e ma funkcję przypominania o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach, ale brakuje jej systemu monitorowania zmęczenia kierowcy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnego ograniczenia prędkości. Kierowca może pozwolić systemowi na ustawienie ograniczenia prędkości.