W czasie zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Pomiary obciążenia manekina wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Dzięki dodatkowym testom Honda wykazała, że pasażerowie o różnych rozmiarach oraz siedzący w różnych pozycjach są tak samo chronieni przed obrażeniami nóg. W trakcie zderzenia bocznego ochrona całego ciała była 'dobra'. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, zabezpieczenie klatki piersiowej było 'wystarczające'. 'Dobra' ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa w zderzeniu tyłem.
Przestrzeń pozostawiona dla tylnych siedzeń i zarekomendowane przez Hondę foteliki dziecięce uniemożliwiły równoczesne wykonanie testu przednich siedzeń. Dlatego wykonano osobne testy ochrony dorosłego oraz ochrony dzieci. Użytkownicy powinni być zapewnieni, że przednie siedzenia są przesunięte tak daleko jak to praktyczne, gdy montują z tyłu foteliki dziecięce. W czasie zderzenia przedniego, głowy 'dzieci' były chronione przez foteliki. Trwała etykieta jasno ostrzega przed montowaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez uprzedniej dezaktywacji poduszki powietrznej, CR-Z jest wyposażona w przycisk wyłączający poduszkę i umożliwiający bezpieczne umieszczanie go na przednim siedzeniu. Jasna informacja zwraca uwagę kierowcy na status poduszki i ryzyko niewłaściwego użycia. Uchwyty ISOFIX i górne mocowania tylnych siedzeń zostały prawidłowo oznaczone więc CR-Z jest oficjalnie przystosowana do montowania uniwersalnych fotelików dziecięcych.
Większość testowanych pól zderzaka zapewnia dobrą ochronę nóg łącznie z przednią krawędzią maski. Krytyczne dla dziecka obszary maski wypadły dobrze, jednak różne poziomy zabezpieczenia w przypadku dorosłego.
Honda zapewnia ESC jako wyposażenie standardowe CR-Z we wszystkich europejskich wersjach. Dodatkowo auto wyposażone jest w inteligentny system przypominający o zapięciu pasów przez wszystkich pasażerów.