Szukaj
Honda
Honda
4,3 (9 105 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Test euroncap Honda CR-Z 1.5l petrol electric hybrid, LHD

Honda CR-Z 1.5l petrol electric hybrid, LHD
2010
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
3-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1225 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 93 %

W czasie zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Pomiary obciążenia manekina wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Dzięki dodatkowym testom Honda wykazała, że pasażerowie o różnych rozmiarach oraz siedzący w różnych pozycjach są tak samo chronieni przed obrażeniami nóg. W trakcie zderzenia bocznego ochrona całego ciała była 'dobra'. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, zabezpieczenie klatki piersiowej było 'wystarczające'. 'Dobra' ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa w zderzeniu tyłem.

Uderzenie przodem
14,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 80 %

Przestrzeń pozostawiona dla tylnych siedzeń i zarekomendowane przez Hondę foteliki dziecięce uniemożliwiły równoczesne wykonanie testu przednich siedzeń. Dlatego wykonano osobne testy ochrony dorosłego oraz ochrony dzieci. Użytkownicy powinni być zapewnieni, że przednie siedzenia są przesunięte tak daleko jak to praktyczne, gdy montują z tyłu foteliki dziecięce. W czasie zderzenia przedniego, głowy 'dzieci' były chronione przez foteliki. Trwała etykieta jasno ostrzega przed montowaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez uprzedniej dezaktywacji poduszki powietrznej, CR-Z jest wyposażona w przycisk wyłączający poduszkę i umożliwiający bezpieczne umieszczanie go na przednim siedzeniu. Jasna informacja zwraca uwagę kierowcy na status poduszki i ryzyko niewłaściwego użycia. Uchwyty ISOFIX i górne mocowania tylnych siedzeń zostały prawidłowo oznaczone więc CR-Z jest oficjalnie przystosowana do montowania uniwersalnych fotelików dziecięcych.

Bazowa ocena auta
8,0pkt
Wydajność
10,1pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Honda Romer Baby Safe ISOFIX
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Honda Romer Duo ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 71 %

Większość testowanych pól zderzaka zapewnia dobrą ochronę nóg łącznie z przednią krawędzią maski. Krytyczne dla dziecka obszary maski wypadły dobrze, jednak różne poziomy zabezpieczenia w przypadku dorosłego.

Głowa
15,5 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
4,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Honda zapewnia ESC jako wyposażenie standardowe CR-Z we wszystkich europejskich wersjach. Dodatkowo auto wyposażone jest w inteligentny system przypominający o zapięciu pasów przez wszystkich pasażerów.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę