CR-V prezentuje stabilną przestrzeń dla bezpieczeństwa pasażerów. Poduszki powietrzne pracują bardzo dobrze, ale podczas zderzenia czołowego klatka piersiowa i głowa kierowcy nie są w pełni chronione. Na bardzo dobry wynik testu zderzenia bocznego, rzuca cień częściowe otwarcie się tylnych drzwi. Foteliki montowane przy użyciu mocowań ISOFIX spisują się dobrze, ale młodsze dziecko było by bezpieczniejsze w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Ochrona pieszego wypadła najlepiej spośród testów.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta terenowe |
Nadwozie |
5-drzwiowy terenowy |
Masa |
1497 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Przednia ochrona daje dobre efekty, ale niektóre punkty przedniego panelu mogą spowodować obrażenia nóg. Podobnie jeśli chodzi o nacisk na kolana. Pozytywnie na ocenę wpływa 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Boczna poduszka i struktura pojazdu zapewniają kierowcy bezpieczeństwo. Jednak zamek tylnych drzwi przesunął się w trakcie testów do pozycji grożącej ich otwarciem. Honda obiecała zbadać problem.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
19 pkt (68%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
41 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
CR-V posiada stosowne struktury przedniej części i odpowiednio zaprojektowaną maskę dla ochrony pieszego. W pełni zasługuje na 3 gwiazdki. |
Zabezpieczenie dziecka |
Zanotowano obecność nietrwałych etykiet na przednim panelu i przedniej szybie, ale żadna nie ostrzegała przed niebezpieczeństwem montowania fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Dodatkowo poduszka pasażera nie może być wyłączona. Fotelik tyłem zmniejszyłby stanowczo zbyt duże obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera. System mocowań ISOFIX zapewnia bezpieczeństwo, ale oznaczenia mogły by być jaśniejsze.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|