Przedział pasażerski CR-V pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Honda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona manekina pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy oraz tylnego pasażera była dobra lub dostateczna dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i CR-V zdobyła maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów dotyczące odkształcenia żeber, wykazały mierną ochronę klatki piersiowej. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Jednocześnie, geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów dotyczące sił rozciągających wykazały mierną ochronę szyi manekina dziecka 10-letniego. W pozostałych przypadkach, ochrona obu manekinów była dobra lub dostateczna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów w tej próbie. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których CR-V jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie, włącznie z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub dostateczna na prawie całej powierzchni, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony. Ochrona nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach i CR-V zdobyła maksymalną ilość punktów. Ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania pieszych oraz rowerzystów. tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach wykrywania pieszego, natomiast w bardziej wymagających próbach wykrywania rowerzysty, jego skuteczność była na miernym poziomie.
System AEB uzyskał dobre rezultaty w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich. Samochód posiada system asystenta pasa ruchu, która pomaga zapobiec niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Oparty o działanie kamery, system asystenta prędkości, rozpoznaje lokalne ograniczenia prędkości i prezentuje informacje o nich kierowcy, pozwalając ustawić ogranicznik prędkości na odpowiednim poziomie. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc.