Honda zmodyfikowała system bezpieczeństwa Civic dla modelu z roku 2008. Zmieniono czas reakcji napinaczy pasów na przednich siedzenia, a jednostopniowe poduszki powietrzne zmieniono na dwustopniowe. Jednak podczas zderzenia czołowego poduszka powietrzna nie uchroniła głowy kierowcy przed kontaktem z kierownicą z powodu niskiego ciśnienia powietrza. Kabina pasażerska pozostała stabilna. Twarde struktury deski rozdzielczej prezentują potencjalne ryzyko obrażeń ud kierowcy. Wersja 2008 posiada większą boczną poduszkę powietrzną niż ta z 2006. Niskie obciążenie bocznej części klatki piersiowej spowodowało o 1 pkt wyższy wynik niż poprzednio. Jednak ochrona klatki piersiowej podczas zderzenia ze słupem była słaba. Ochronę szyjnego odcinka kręgosłupa oceniono na marginalną.
Od 2009 roku dealerzy Hondy nie oferują wyłączników poduszki powietrznej pasażera. Z tego powodu fotelik tyłem do kierunku jazdy nie powinien być montowany na przednim siedzeniu w wersji Civic 2009. Wyraźne etykiety ostrzegają przed niebezpieczeństwem takiego stosowania. Jednak obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzenia nie została wystarczająco oznaczona.
Honda nie wprowadziła zmian, które wypłynęłyby na wyniki testów dlatego publikowane są te z 2006 roku. Zarówno zderzak jak i krawędź przednia zdobyły maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg przechodnia. Również krytyczny dla głowy dziecka obszar maski oferuje 'wystarczającą' amortyzację uderzenia.
Vehicle Safety Assist - elektroniczny system kontroli stabilności Hondy - jest standardowym wyposażeniem we wszystkich krajach. Również system przypominający o zapięciu pasów przy wszystkich siedzeniach dostępny jest w standardzie dla wszystkich modeli.