Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1251 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Honda wprowadziła ulepszenia do modelu 2008. Poprawiono czas uruchomienia napinaczy pasów bezpieczeństwa dla lepszej ochrony przedniego pasażera oraz wprowadzono podwójne przednie poduszki powietrzne. Jednak podczas zderzenia czołowego poduszka pasażera nie spisała się najlepiej. Dodatkowo twarde elementy deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia. Kabina pasażerska pozostała stabilna.
Civic 2008 posiada większą poduszkę powietrzną niż model z 2006. Nacisk na klatkę piersiową jest mniejszy, dzięki temu nieco wyższa ocenia niż poprzednio. Podobnie jak ostatnio, auto uzyskało maksymalne 2 pkt w teście zderzenia ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 24 pkt (86%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 87 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Honda nie wprowadziła ulepszeń w tym rodzaju ochrony bezpieczeństwa. Podajemy wynik wersji 2006. Zarówno zderzak jak i krawędź przednia uzyskały maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Amortyzację jaką oferuje maska oceniono na "wystarczającą". |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Poduszka powietrzna pasażera może być wyłączona by umożliwić zamontowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Zanotowano obecność jasnych ostrzeżeń o niebezpieczeństwie takiej czynności przy aktywnej poduszce. Niestety obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie oznaczono w wystarczający sposób. |
|
1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |