Szukaj
Honda
Honda
4,3 (9 107 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Honda Civic 2007

Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1251 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Honda wprowadziła ulepszenia do modelu 2008. Poprawiono czas uruchomienia napinaczy pasów bezpieczeństwa dla lepszej ochrony przedniego pasażera oraz wprowadzono podwójne przednie poduszki powietrzne. Jednak podczas zderzenia czołowego poduszka pasażera nie spisała się najlepiej. Dodatkowo twarde elementy deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia. Kabina pasażerska pozostała stabilna.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Civic 2008 posiada większą poduszkę powietrzną niż model z 2006. Nacisk na klatkę piersiową jest mniejszy, dzięki temu nieco wyższa ocenia niż poprzednio. Podobnie jak ostatnio, auto uzyskało maksymalne 2 pkt w teście zderzenia ze słupem.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pieszego

dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 12 pkt (75%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 3 pkt (100%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 24 pkt (86%)
Bezpieczeństwo dziecka 39 pkt (91%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 87 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Honda nie wprowadziła ulepszeń w tym rodzaju ochrony bezpieczeństwa. Podajemy wynik wersji 2006. Zarówno zderzak jak i krawędź przednia uzyskały maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Amortyzację jaką oferuje maska oceniono na "wystarczającą".

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna pasażera może być wyłączona by umożliwić zamontowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Zanotowano obecność jasnych ostrzeżeń o niebezpieczeństwie takiej czynności przy aktywnej poduszce. Niestety obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie oznaczono w wystarczający sposób.

1,5 - letniego Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax-Römer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Honda Civic