Honda okazała się pierwszym producentem, który zadbał we właściwy sposób o bezpieczeństwo pieszych. Civic spisywał się tak dobrze, że był bliski zdobycia 4. gwiazdki. Niestety test fotelików nie wypadł najlepiej, mimo zastosowanych dwupunktowych mocowań ISOFIX. Kabina pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego, co jest znamienne w przypadku małych aut.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1160 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja zachowała integralność, a drzwi kierowcy można było po zderzeniu normalnie otworzyć. Dowodzi to braku uszkodzeń przedniej części. Zanotowano relatywnie wysokie obciążenie klatki piersiowej ze strony pasów. Twarde elementy deski rozdzielczej z kolei mogą potencjalnie powodować obrażenia nóg kierowcy oraz pasażera. Podłoga, co nadzwyczajne, pozostała nietknięta.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Auto nie straciło żadnych punktów w tym rodzaju testów. Jednak głowa kierowcy miała kontakt z drzwiami. To może być powodem naprawdę poważnych obrażeń. Honda zapewniła, że wprowadzi dodatkową osłonę ramy drzwi i przedniego panelu.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
26 pkt (93%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
49 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Honda uczyniła wiele starań by wypaść dobrze w tym rodzaju testów i wynik został osiągnięty. Zderzak oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa, bez obniżania jego skuteczności. Krawędź przednia oraz maska również spisują się dobrze. Ogólna ocena bardzo bliska 4 gwiazdek. |
Zabezpieczenie dziecka |
Mały rysunek na desce rozdzielczej to jedyne ostrzeżenie przeciwko montowaniu fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Euro NCAP radzi by wprowadzić więcej oznaczeń. Foteliki jakich użyto podczas testów to zarekomendowane przez Hondę Römer Duo. Wiązania muszą być zamontowane przed użyciem mocowań ISOFIX, ale zauważono zbyt małą ilość instrukcji. Kolejnym minusem było duże obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|