W większości testów Civic wypada dobrze, choć kierowca ryzykuje obrażeniami klatki piersiowej w trakcie zderzenia bocznego. Właśnie z tego powodu ostatnią gwiazdkę oznaczono jako przekreśloną. Auto wyposażone jest w poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera w standardzie. Również bardzo dobrze Civic spisuje się na polu ochrony pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1115 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pasażerska pozostaje stabilna w trakcie zderzenia. Przednie poduszki stanowią wystarczającą osłonę dla głów kierowcy i pasażera. Zanotowano jednak minimalny kontakt z kierownicą. Odpowiednie napięcie pasów zapewnia ochronę kierowcy, mniejszą w przypadku pasażera. Sztywne elementy kolumny kierowniczej są potencjalnym źródłem obrażeń kolan. Zbyt duże uszkodzenie podłogi powoduje "bardzo słabą" ocenę bezpieczeństwa stóp i kostek.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Mimo kontaktu głowy kierowcy z przednim panelem ryzyko obrażeń jest niskie. Za wysokie obciążenia klatki piersiowej to główny powód niespełnienia standardów wymagań z października 1998. Brzuch i miednica uderzyły w wewnętrzną część drzwi. Wyniki prezentują się więc niejednolicie.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
8 pkt (50%)
|
Zderzenie boczne |
10 pkt (63%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
28 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
1/4 testowanych pól maski spełnia standardy. Inne oceny to "słaba" lub "bardzo słaba". 2 obszar przedniej krawędzi i 1 obszar zderzaka prezentują słaby poziom amortyzacji. |
Zabezpieczenie dziecka |
Dwie etykiety z rysunkami ostrzegają przed umieszczaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu przy aktywnej poduszce. Jednak nalepka na przedniej szybie jest łatwa do usunięcia, brak również instrukcji tekstowej.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|