Szukaj
Honda
Honda
4,3 (9 112 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Test euroncap Honda Civic 1.0 SE (ponowna ocena)

Honda Civic 1.0 SE (ponowna ocena)
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1292 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
75%
Ochrona dziecka
75%
Zabezpieczenie przechodnia
88%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35 pkt | 92 %

Civic został poprzednio przetestowany w lipcu 2017 roku. Od tego czasu Honda wprowadziła zmodyfikowaną boczną poduszkę kurtynową, aby zmniejszyć skutek "zapadania się" głowy 10-letniego manekina w próbie bocznego zderzenia z barierą, zaobserwowany w poprzedniej ocenie. Honda pracuje nad dalszym rozwojem poduszek kurtynowych, aby polepszyć wyniki w tym obszarze. Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Honda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze , siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca. Natomiast dla manekina pasażera siedzącego z tyłu, odczyty ściśnięcia klatki piersiowej wykazały słaby poziom ochrony tej części ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą i bocznego zderzenia z słupem, Civic zdobył maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnich siedzeń, wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego na tych miejscach. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego, spisał się dobrze w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, unikając kolizji przy wszystkich prędkościach.

Uderzenie przodem
7,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

36.9 pkt | 75 %

W próbie czołowego zderzenia, odczyty z manekinów dotyczące naprężeń w szyi wykazały mierną ochronę zarówno dla manekina 6-letniego jak i 10-letniego. Dla manekina 10-letniego, przeciążenia klatki piersiowej również wykazały słabą ochronę tej części ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wartości obrażen dla głowy 10-letniego manekina zostały zmniejszone w porównaniu do poprzedniej oceny, ale ochrona nadal została nadal oceniona jak słaba. Poduszka powietrzna pasażera siedzącego z przodu może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Od kiedy Civic został ostatnio oceniony, Honda zmodyfikowała pozycję klamry pasa przedniego pasażera. Obecnie wszystkie typy fotelików dla których Civic jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
17,9pkt

Uderzenie z przodu
11,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
6,2 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

31.7 pkt | 75 %

Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, ale słabe i bardzo słabe rezultaty zostały odnotowane na podszybiu i przednich słupkach. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych miejscach i przyznana została maksymalna ilość punktów. Ochrona miednicy była również dobra. Autonomiczny system hamowania awaryjnego potrafi wykrywać zarówno pieszych jak i inne pojazdy. W badaniach system spisał się dobrze, unikając lub łagodząc uderzenie przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,6 pkt
Głowa
15,0 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.7 pkt | 88 %

Autonomiczny system hamownia awaryjnego wypadł dobrze w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, unikając lub łagodząc kolizję przy wszystkich sprawdzanych prędkościach. Civic posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnich siedzeń. Standardem jest również inteligentny ogranicznik prędkości. Sygnalizuje on obowiązujące ograniczenie prędkości, a kierowca może następnie ustawić odpowiednio ogranicznik. Asystent utrzymania pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód wykracza poza linię ograniczającą pas ruch i łagodnie oddala samochód od wyznaczonej linii.

Ogranicznik prędkości
2,3 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry