Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Honda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze , siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca. Natomiast dla manekina pasażera siedzącego z tyłu, odczyty ściśnięcia klatki piersiowej wykazały słaby poziom ochrony tej części ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą i bocznego zderzenia z słupem, Civic zdobył maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnich siedzeń, wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego na tych miejscach. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego, spisał się dobrze w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, unikając kolizji przy wszystkich prędkościach.
W próbie czołowego zderzenia, odczyty z manekinów dotyczące naprężeń w szyi wykazały mierną ochronę zarówno dla manekina 6-letniego jak i 10-letniego. Dla manekina 10-letniego, przeciążenia klatki piersiowej również wykazały słabą ochronę tej części ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, głowa 10-letniego manekina (siedzącego od strony uderzenia) "zapadła się" w kurtynie powietrznej i odnotowano silny kontakt. Wspomniany silny kontakt i skala obrażeń głowy, które wywołał, zaowocowały bardzo słabą ochroną głowy. Poduszka powietrzna pasażera siedzącego z przodu może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Niemniej jednak, uniwersalne foteliki nie zaliczyły próby instalacji na przednim siedzeniu pasażera z powodu pozycji zapięcia. Poza tym, wszystkie typy fotelików dla których Civic jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, ale słabe i bardzo słabe rezultaty zostały odnotowane na podszybiu i przednich słupkach. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych miejscach i przyznana została maksymalna ilość punktów. Ochrona miednicy była również dobra. Autonomiczny system hamowania awaryjnego potrafi wykrywać zarówno pieszych jak i inne pojazdy. W badaniach system spisał się dobrze, unikając lub łagodząc uderzenie przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.
Autonomiczny system hamownia awaryjnego wypadł dobrze w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, unikając lub łagodząc kolizję przy wszystkich sprawdzanych prędkościach. Civic posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnich siedzeń. Standardem jest również inteligentny ogranicznik prędkości. Sygnalizuje on obowiązujące ograniczenie prędkości, a kierowca może następnie ustawić odpowiednio ogranicznik. Asystent utrzymania pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód wykracza poza linię ograniczającą pas ruch i łagodnie oddala samochód od wyznaczonej linii.