Szukaj
Honda
Honda
4,3 (9 106 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Honda Accord 2003

Accord prezentuje się dobrze w większość testów, ale wiele brakuje mu do aut ze swojej klasy. Zanotowano zbyt wiele elementów deski rozdzielczej i przedniego panelu, które mogą zagrażać kolanom kierowcy oraz przedniego pasażera. Ochrona dziecka wypada dobrze, a foteliki spełniają większość wymagań Euro NCAP. Również ochrona pieszego dobra, choć nie na 3 gwiazdki jak u Stream czy Civic. Accord jest większe, więc trudniej mu było uzyskać wystarczającą liczbę punktów.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1385 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Mimo tylko pojedynczej przedniej poduszki, głowa i szyja kierowcy są dobrze chronione. Euro NCAP ma zastrzeżenia do projektantów Accord, sztywne elementy przedniej części poważnie zagrażają kolanom zarówno kierowcy jak i pasażera. Jednak uszkodzenia nie były wielkie, podobnie w przypadku podłogi. Dodatkowym plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Efektywny system zabezpieczeń zawiera boczne poduszki na tułów i na głowę dla kierowcy i wszystkich pasażerów. Accord spisał się bardzo dobrze.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 10 pkt (63%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 16 pkt (57%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 39 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Konstrukcje i elementy ważne w przypadku tych testów są podobne jak w przypadku Civic, który jednak uzyskał więcej punktów. Ochrona na poziomie swojej klasy.

Zabezpieczenie dziecka

Fotelik przodem do kierunku jazdy wraz z mocowaniami ISOFIX pracuje dobrze, chociaż 1,5-roczny pasażer ryzykuje obrażenia szyi podczas zderzenia czołowego. Honda odradza montowanie fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Brak jednak trwałych i widocznych etykiet ostrzegających przed niebezpieczeństwem z tym związanym. Zanotowano jednak nalepki informujące o możliwości użycia do montażu normalnych pasów w przypadku fotelików bez ISOFIX. To ważny plus.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Honda Accord