Accord prezentuje się dobrze w większość testów, ale wiele brakuje mu do aut ze swojej klasy. Zanotowano zbyt wiele elementów deski rozdzielczej i przedniego panelu, które mogą zagrażać kolanom kierowcy oraz przedniego pasażera. Ochrona dziecka wypada dobrze, a foteliki spełniają większość wymagań Euro NCAP. Również ochrona pieszego dobra, choć nie na 3 gwiazdki jak u Stream czy Civic. Accord jest większe, więc trudniej mu było uzyskać wystarczającą liczbę punktów.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1385 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Mimo tylko pojedynczej przedniej poduszki, głowa i szyja kierowcy są dobrze chronione. Euro NCAP ma zastrzeżenia do projektantów Accord, sztywne elementy przedniej części poważnie zagrażają kolanom zarówno kierowcy jak i pasażera. Jednak uszkodzenia nie były wielkie, podobnie w przypadku podłogi. Dodatkowym plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Efektywny system zabezpieczeń zawiera boczne poduszki na tułów i na głowę dla kierowcy i wszystkich pasażerów. Accord spisał się bardzo dobrze.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
16 pkt (57%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
39 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Konstrukcje i elementy ważne w przypadku tych testów są podobne jak w przypadku Civic, który jednak uzyskał więcej punktów. Ochrona na poziomie swojej klasy. |
Zabezpieczenie dziecka |
Fotelik przodem do kierunku jazdy wraz z mocowaniami ISOFIX pracuje dobrze, chociaż 1,5-roczny pasażer ryzykuje obrażenia szyi podczas zderzenia czołowego. Honda odradza montowanie fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Brak jednak trwałych i widocznych etykiet ostrzegających przed niebezpieczeństwem z tym związanym. Zanotowano jednak nalepki informujące o możliwości użycia do montażu normalnych pasów w przypadku fotelików bez ISOFIX. To ważny plus.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|