Kiedy Euro NCAP pierwszy raz testowało auta rodzinne w 1997, Accord nie był nimi objęty. Najlepszy wynik tamtej grupy to 4 gwiazdki. Accord dorównał temu wynikowi. Podczas zderzenia czołowego kabina była stabilna, niestety pojawiły się pewne niespójności w dopasowaniu pasów i fotelika starszego dziecka. Plusem jest zamontowanie 3-pktowego centralnego tylnego pasa. Wynik testu zderzenia bocznego powyżej przeciętnej.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy sedan |
Masa |
1381 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Głowa oraz szyja zarówno kierowcy jak i pasażera są dobrze chronione dzięki poduszkom powietrznym. Nacisk na klatkę piersiową nie jest tak wysoki by powodować obrażenia. Niestety twarde elementy deski rozdzielczej zagrażają kolanom i górnym partiom nóg. Pozytywnie na ocenę wpływa dobra osłona kostek i stóp.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Drzwi pozostały zamknięte, mimo że zewnętrzny zamek tylnych przesunął się w trakcie testu. Głowa manekina miała kontakt z przednim panelem oraz ramą drzwi, ale nie był on groźny. Niski poziom zagrożenia poważnymi obrażeniami.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
16 pkt (57%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
38 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Accord nie sprawdził się podczas testów: w przypadku ochrony nóg wszystkie zawiodły. Najlepszą ochronę oferuje maska, dla 6 badanych pól bezpieczeństwo głowy pieszego było wystarczające. 2 gwiazdki to i tak powyżej przeciętnej dla samochodów rodzinnych. |
Zabezpieczenie dziecka |
Przednia poduszka pasażera montowana jest w standardzie. Istnieje więc ryzyko dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem. Jednak etykiety nie zapewniają wystarczającego ostrzeżenia przed tym niebezpieczeństwem. Jedna z nalepek, przytwierdzona do przedniej szyby, jest łatwa do usunięcia czy przemieszczenia. Pozytywnym aspektem jest przystosowanie tylnych pasów do montażu fotelików. Niestety te nie spisały się najlepiej.
|
1,5 - letniego |
Roemer King
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Roemer Kingprzodem do kierunku jazdy
|