Ford Tourneo Connect jest bliźniakiem Volkswagena Caddy, testowanego przez Euro NCAP w 2021 roku. Tam, gdzie istnieją drobne różnice, dane zostały zostały zweryfikowane, aby potwierdzić, że Tourneo Connect zachowuje się co najmniej tak samo dobrze jak Caddy, a zatem jego ocena została przeniesiona. Przedział pasażerski pojazdu pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Samochód pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się pojazd, wykazała, że samochód byłby agresywnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, ochrona klatki piersiowej pasażera została oceniona jako marginalna. Ochrona dla pozostałych krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub odpowiednia. W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była na tyle dobra, że przyznano maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W bardziej wymagającej próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona klatki piersiowej była marginalna, natomiast ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako marginalna. Samochód został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Poduszka powietrzna wypadłą dobrze w testach Euro NCAP. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Samochód w standardzie, został wyposażony w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym zderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.
Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, samochód zapewniał dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka) z wyjątkiem szyi manekina 10-letniego, którego ochrona była wystarczająca. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. W opcjonalnych siedzeniach, znajdujących się w trzecim rzędzie, nie było wystarczająco dużo miejsca, aby poprawnie zainstalować niektóre typy fotelików. Dla pozostałych (standardowych) miejsc wszystkie typy fotelików mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego w większości pozycji testowych. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, z obszarami dobrej i złej ochrony. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na takich użytkowników dróg została oceniona jako wystarczająca.
Samochód został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia kierowcy. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, zatrzymując pojazd, aby uniemożliwić zjechanie z drogi. System wspomagania prędkości zapewnia ogranicznik prędkości ustawiony przez kierowcę. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł dobrze w reakcji na inne samochody.