Przedział pasażerski Tourneo Connect pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą, na pełnej szerokości, miednica manekina kierowcy wsunęła się pod część biodrową pasa bezpieczeństwa. Ochrona miednicy została oceniona jako bardzo słaba, ale ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra lub dostateczna. W oparciu o odczyty ściśnięcia klatki piersiowej, ochrona tego obszaru dla manekina tylnego pasażera została oceniona jako mierna; w pozostałych przypadkach ochrona była dobra. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Tourneo Connect zdobył maksymalną ilość punktów w tych próbach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach , typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, wszystkie krytyczne obszary ciała manekina dziecka 6-cio i 10-letniego były dobrze chronione. Jednakże, podczas testu pas bezpieczeństwa częściowo zsunął się z ramienia 10-letniego manekina i wynik został obniżony. Samochód zdobył maksymalną ilość punktów w próbie bocznego zderzenia z barierą, z dobrą ochroną we wszystkich obszarach. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Tourneo Connect jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dostateczna na prawie całej powierzchni, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na słupkach szyby przedniej. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego i zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP. Ochrona miednicy była również przeważnie dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. System wykazał się skutecznością działania na dostatecznym poziomie w próbach wykorzystujących manekina pieszego, w bardziej wymagających próbach z wykorzystaniem symulowanego rowerzysty, system został oceniony jako mierny.
Tourneo Connect posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. Oparty o działanie kamery asystent prędkości, wykrywa lokalne ograniczenia prędkości, pozwalając kierowcy ustawić ogranicznik na odpowiednim poziomie. Wsparcie w utrzymaniu pasa ruchu jest zapewnione przez system asystenta pasa ruchu, który pomaga zapobiec opuszczaniu przez samochód wyznaczonego pasa ruchu. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy prędkościach pozamiejskich.