Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 933 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford S-MAX 2.0 diesel 'Titanium', LHD

Ford S-MAX 2.0 diesel 'Titanium', LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
1725 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
79%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.2 pkt | 87 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości , ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich obszarów ciała. Ochrona klatki piersiowej oraz szyi kierowcy była dobra, pasażera zajmującego miejsce z tyłu była odpowiednia. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochroną wszystkich krytycznych części ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, w tym opcjonalnym trzecim rzędzie, wskazała słabe zabezpieczenie. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja. Jako że nie jest standardem, jego funkcjonalność nie została oceniona.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.7 pkt | 87 %

Wyniki testu zderzenia czołowego pokazały dobrą ochronę 3-letniego. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Fotelika dla dziecka został zamontowany prawidłowo, eliminując niebezpieczeństwo urazów w kontaktach z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować większość dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci. Dotyczy to również opcjonalnego rzędy trzeciego.

Bazowa ocena auta
23,7pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,7pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

28.6 pkt | 79 %

Model wyposażony jest w aktywną maskę. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają gdy pieszy został uderzony i system uruchamia podnoszenie maski, stwarzając więcej odstępu pomiędzy powierzchnią maski, a twardą strukturą w komorze silnikowej. Testy wykazały, że system działa poprawnie dla szerokiego wachlarza prędkości oraz postór pieszych. Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego, ochrona miednicy była marginesowa, miejscami dobra. System niezależnego awaryjnego układu hamulcowego rozpoznaje pieszych jak również inne samochody. Euro NCAP rozpocznie ocenę tej funkcjonalności w 2016 więc system obecnie nie został nagrodzony.

Głowa
16,8 pkt
Miednica
5,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.3 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia, razem z systemem przypominającym o zapięciu pasów, który obejmuje przednie i tylne miejsca. System wspomagający jazdę w pasie ruchu jest dostępny jako opcja. System ten łączy się z systemem ostrzegawczym kierowcy o zmianie pasa, kiedy samochód porusza się po krawędzi pasa ruchu zostaje automatycznie delikatnie skierowany na pas. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja. Korzysta on z aparatu wykrywającego lokalne ograniczenia i komunikuje o tym kierowcę, który może samodzielnie podjąć działanie lub zdać się na funkcję automatyczną. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja. Jako że nie jest standardem, jego funkcjonalność nie została oceniona.

Ogranicznik prędkości
2,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia