Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta terenowe |
Nadwozie | 4-drzwiowy pickup |
Masa | 1845 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Ranger nie uzyskał minimalnej liczby punktów za ten test, wymaganej dla zdobycia 3 gwiazdek, mimo wystarczającej ogólnej liczby punktów. Konstrukacja auta stała się niestabilna na skutek uderzenia. Ocena została również obniżona za: uszkodzenie panelu przedniego i znaczne przesunięcie kolumny sterowniczej, ryzyko obrażeń dolnych partii nóg na skutek przemieszczenia pedałów sterowniczych (400 mm) oraz poważne uszkodzenie podłogi. Niewystaczające ciśnienie poduszki powietrznej spowodowało kontakt głowy kierowcy z kierownicą. Ochrona klatki piersiowej została oceniona na "słabą", głównie z powodu uszkodzeń konstrukcji. Zanotowano również duży nacisk na lewe kolano kierowcy - bardzo słabe zabezpieczenie. Znaczne uszkodzenie podłogi i przmieszczenie pedałów sterowniczych powoduje obniżenie noty za ochronę stóp i kostek do minimalnej. Ford nie przeprowadził testów Ranger´a z lewostronną kolumną sterowniczą przy prędkości 64 km/h, więc Euro NCAP nie może zapewnić, że wyniki będą podobne.
Ranger uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna osłaniająca głowę nie była dostępna, nie przeprowadzono testu zderzenia ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 3 pkt (19%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 11 pkt (39%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 28 pkt (65%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 53 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Przednia krawędź nie uzyskała punktów za ochronę nóg pieszego. Lepiej w przypadku maski - wystarczająca amortyzacja krytycznych dla głowy dziecka obszarów. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Chociaż głowa 3-latka nie przesunęła się znacznie w przód, to uderzenie o oparcie siedzenie może być niebezpieczne. Tylne przmieszczenie siedzenia kierowcy na skutek uszkodzeń wpływa negatywnie na bezpieczeństwo dziecka. Ranger nie posiada systemu mocowań ISOFIX. Etykieta ostrzegająca o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka tyłem do aktywnej poduszki powietrznej jest nietrwała i niejasna. |
|
1,5 - letniego | Britax Elite tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Elitetyłem do kierunku jazdy |