Samochody, które można zamawiać od lipca 2017 roku są standardowo wyposażone w system Ford Pre Collison Assist (z systemem detekcji pieszych, ostrzeżeniem przed kolizją i autonomicznym systemem hamownia awaryjnego) oraz asystentem utrzymania pasa ruchu. Pod względem konstrukcji, nowy samochód jest identyczny w porównaniu z poprzednim, więc ocena wykorzystuje przeprowadzone wcześniej testy zderzeniowe. System zabezpieczeń został zaktualizowany, aby zapobiec "zapadaniu się" poduszki powietrznej kierowcy i pasażera. Dodatkowo, automatyczny system dezaktywacji poduszki powietrznej spełnia teraz wymagania Euro NCAP. Przedział pasażerski Mustanga pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego z odkształcalną barierą. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Analizy danych z manekina wykazały, że głowa kierowcy zapadła się w poduszce powietrznej, oznacza to, że w poduszce było niewystarczające ciśnienie, aby zapobiec kontaktowi głowy z kierownicą przez materiał opróżnionej poduszki. Głowa manekina pasażera również zapadła się w poduszce powietrznej w kierunku deski rozdzielczej, co wynikało z niewystarczającego ciśnienia w poduszce i niedostatecznego utrzymania pasażerów większej postury przez ogranicznik obciążenia pasów bezpieczeństwa. Ford ulepszył działanie poduszek montowanych w najnowszym Mustangu, zapobiegając "zapadaniu się" poduszek. Natomiast test zderzenia czołowego nie został powtórzony i punkty oddają wyniki odnotowane w pierwotnym teście. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy była dobra, poza klatką piersiową której ochrona była wystarczająca. Natomiast pasażer tylnego siedzenia wsunął się pod część biodrową pasa bezpieczeństwa (zjawisko zwane "nurkowaniem") i wynik dla kolan, ud i miednicy został obniżony, a ochrona została oceniona jako bardzo słaba. Ochrona klatki piersiowej została również oceniona jako bardzo słaba jako, że tylny pas bezpieczeństwa (który nie posiada ani napinaczy, ani ograniczników obciążenia) wykazał w teście nadmiernie wysokie siły rozciągające. Odczyty z manekina dotyczące przeciążeń głowy, wskazały słabą ochronę głowy dla tylnego pasażera. W bocznym zderzeniu z barierą, Mustang zdobył maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały mierny poziom ochrony przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała zły poziom ochrony kręgosłupa szyjnego na tych miejscach. Najnowszy Mustang posiada standardowo autonomiczny system hamownia awaryjnego. System wypadł dobrze w próbach działania przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego. Natomiast, system nie kwalifikuje się do zdobycia punktów jako, że pasywna ochrona kręgosłupa szyjnego była niewystarczająca.
W zderzeniu czołowym teście zderzeniowym manekin dziecka 10-letniego siedział na podstawce. Z powodu ograniczonej przestrzeni w tylnej części nadwozia testy dynamiczne na manekinie 10-letnim zostały przeprowadzone w oddzielnej próbie. W zderzeniu czołowym z barierą, ochrona manekina 10-letniego została oceniona jako co najmniej wystarczająca. Natomiast, pas barkowy zsunął się pomiędzy obojczyk, a ramię i ocena manekina w tym teście została obniżona. Ochrona manekina 6-letniego siedzącego w foteliku, została oceniona jako dobra lub wystarczająca odpowiednio dla głowy i szyi, ale odczyty przeciążeń klatki piersiowej wskazały jej mierną ochronę. W bocznym zderzeniu z barierą odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę, poza głową manekina 10-letniego. Głowa zapadła się w bocznej poduszce kurtynowej doznając kontaktu przez opróżniony materiał poduszki z wykończeniem słupka C. W konsekwencji, w tym teście wszystkie punkty dla manekina 10-letniego zostały utracone. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać automatycznie dezaktywowana, aby umożliwić używanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Docierająca do kierowcy informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej spełnia wymagania Euro NCAP.
Mustang posiada aktywna maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają, kiedy pieszy został potrącony i siłowniki podnoszą maskę, tworząc większą odległość od twardych elementów w komorze silnika. Ford wykazał, że system działał solidnie przy pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości, stosownie do tego testy zostały przeprowadzone w podniesionym (roboczym) położeniu. Rezultaty testów były dobre na całej powierzchni maski. Ochrona obszaru miednicy była zła w testowanych miejscach, ale zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego i zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP. Autonomiczny system hamownia awaryjnego potrafi wykrywać pieszych jak również inne pojazdy i wypadł dobrze próbach funkcjonalności.
Mustang posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jedynie dla przednich siedzeń. Najnowszy Mustang posiada autonomiczny system hamownia awaryjnego działający przy prędkościach pozamiejskich. System wypadł dobrze podczas prób, unikając lub łagodząc kolizję w prawie wszystkich sprawdzanych prędkościach i scenariuszach. Standardem jest również asystent utrzymania pasa ruchu, który delikatnie oddala samochód od linii na jezdni jeżeli samochód wyjeżdża poza wyznaczony pas ruchu.