Przedstawiona ocena opiera się na samochodzie będącym w sprzedaży od 2015 roku. Ford poinformował Euro NCAP, że zamówienia złożone od maja otrzymają zmodernizowaną wersję samochodu, która zostanie wprowadzona w 2017 roku i będzie wyposażona w system zapobiegający kolizji (wykrywanie pieszych, ostrzeżenie przed kolizją z przodu oraz autonomiczny system hamowania awaryjnego) oraz system wspomagający utrzymanie na pasie ruchu. Przedstawiona ocena opiera się na samochodzie będącym w sprzedaży od 2015 roku. Ford poinformował Euro NCAP, że zamówienia złożone od maja otrzymają zmodernizowaną wersję samochodu, która zostanie wprowadzona w 2017 roku i będzie wyposażona w system zapobiegający kolizji (wykrywanie pieszych, ostrzeżenie przed kolizją z przodu oraz autonomiczny system hamowania awaryjnego) oraz system wspomagający utrzymanie na pasie ruchu. Przedział pasażerski Mustanga pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego z odkształcalną barierą. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Analizy danych z manekina wykazały, że głowa kierowcy zapadła się w poduszce powietrznej, oznacza to, że w poduszce było niewystarczające ciśnienie, aby zapobiec kontaktowi głowy z kierownicą przez materiał opróżnionej poduszki. Głowa manekina pasażera również zapadła się w poduszce powietrznej w kierunku deski rozdzielczej, co wynikało z niewystarczającego ciśnienia w poduszce i niedostatecznego utrzymania pasażerów większej postury przez ogranicznik obciążenia pasów bezpieczeństwa. Wynik kierowcy i pasażera został obniżony za działanie poduszki powietrznej. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy była dobra, poza klatką piersiową której ochrona była wystarczająca. Natomiast pasażer tylnego siedzenia wsunął się pod część biodrową pasa bezpieczeństwa (zjawisko zwane "nurkowaniem") i wynik dla kolan, ud i miednicy został obniżony, a ochrona została oceniona jako bardzo słaba. Ochrona klatki piersiowej została również oceniona jako bardzo słaba jako, że tylny pas bezpieczeństwa (który nie posiada ani napinaczy, ani ograniczników obciążenia) wykazał w teście nadmiernie wysokie siły rozciągające. Odczyty z manekina dotyczące przeciążeń głowy, wskazały słabą ochronę głowy dla tylnego pasażera. W bocznym zderzeniu z barierą, Mustang zdobył maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały mierny poziom ochrony przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała zły poziom ochrony kręgosłupa szyjnego na tych miejscach. Obecny Mustang nie jest wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który mógłby zapewnić lepszą ochronę kręgosłupa szyjnego. Natomiast, Ford oświadczył, że następna wersja Mustanga będzie posiadała AEB.
W zderzeniu czołowym teście zderzeniowym manekin dziecka 10-letniego siedział na podstawce. Z powodu ograniczonej przestrzeni w tylnej części nadwozia testy dynamiczne na manekinie 10-letnim zostały przeprowadzone w oddzielnej próbie. W zderzeniu czołowym z barierą, ochrona manekina 10-letniego została oceniona jako co najmniej wystarczająca. Natomiast, pas barkowy zsunął się pomiędzy obojczyk, a ramię i ocena manekina w tym teście została obniżona. Ochrona manekina 6-letniego siedzącego w foteliku, została oceniona jako dobra lub wystarczająca odpowiednio dla głowy i szyi, ale odczyty przeciążeń klatki piersiowej wskazały jej mierną ochronę. W bocznym zderzeniu z barierą odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę, poza głową manekina 10-letniego. Głowa zapadła się w bocznej poduszce kurtynowej doznając kontaktu przez opróżniony materiał poduszki z wykończeniem słupka C. W konsekwencji, w tym teście wszystkie punkty dla manekina 10-letniego zostały utracone. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Natomiast docierająca do kierowcy informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, nie spełniła wymagań Euro NCAP i system nie zdobył żadnych punktów.
Mustang posiada aktywna maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają, kiedy pieszy został potrącony i siłowniki podnoszą maskę, tworząc większą odległość od twardych elementów w komorze silnika. Ford wykazał, że system działał solidnie przy pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości, stosownie do tego testy zostały przeprowadzone w podniesionym (roboczym) położeniu. Rezultaty testów były dobre na całej powierzchni maski. Ochrona obszaru miednicy była zła w testowanych miejscach, ale zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego i zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP. Obecny Mustang nie posiada systemu AEB ale Ford zapowiedział, że następna wersja Mustanga będzie w taki wyposażona.
Mustang posiada jedynie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich miejsc i nie jest wyposażony w żadne inne systemy bezpieczeństwa klasyfikowane w programie Euro NCAP. Ford oświadczył, że następca obecne Mustanga będzie wyposażony w AEB.