Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1559 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Kabina wydaje się być stabilna podczas zderzenia. Kolumna kierownicza Mondeo jest przesunięta do przodu by stworzyć więcej przestrzeni dla ochrony kierowcy. Kolana są dobrze chronione dzięki specjalnej poduszce powietrznej. Pasażer był wystarczająco zabezpieczony, jego kolana nie mają kontaktu z przednim panelem.
Przycisk dezaktywujący przednią poduszkę powietrzną pasażera jest dostępny jako opcjonalne wyposażenie na zamówienie. Brak jednak przycisku czy informacji o jej statusie. Bez tego nie powinno się więc używać na przednim siedzeniu fotelika tyłem do kierunku jazdy. Etykieta ostrzegająca przed takim działaniem przy aktywnej poduszce jest nieadekwatna i nietrwała. Również obecność mocowań ISOFIX niewystarczająco zaznaczona.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 15 pkt (94%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 18 pkt (64%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 85 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Zderzak uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego, podobnie maska za amortyzację uderzenia głowy. Jednak przednia krawędź została oceniona "słabo". |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Babysafe ISOFIX tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duo Plus ISOFIXprzodem do kierunku jazdy |