Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1375 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
System bezpieczeństwa utrzymuje z daleka głowę i klatkę piersiową kierowcy od kierownicy. Niestety nacisk ze strony pasów bezpieczeństwa przekracza dopuszczalne normy. Twarde elementy pod deską rozdzielczą mogą się stać źródłem obrażeń kolan i górnej partii nóg. Ważnym plusem w testach jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Mondeo jest zaopatrzony w system poduszek chroniących tułów i głowę. Dzięki niemu kierowca i pasażerowie na tylnych siedzeniach są odpowiednio chronieni.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 37 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Nie przeprowadzono powtórnych testów tego rodzaju po poprawkach. Szczegółowe dane nie są dostępne. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
1,5-rocznego pasażera umieszczono w foteliku tyłem do kierunku jazdy, a starsze dziecko - przodem. Obydwa spisywały się dobrze w czasie testów. Jednak rysunek na końcu przedniego panelu, ostrzegający przed montowaniem fotelika na przednim siedzeniu przodem do kierunku jazdy, jest niejasny. Dodatkowa etykieta w językach: angielskim, francuskim i hiszpańskim na ochronie przeciwsłonecznej poprawia nieco ocenę. |
|
1,5 - letniego | Britax Rock-a-tot tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Elitetyłem do kierunku jazdy |