Kabina pasażerska pozostała stabilna w zderzeniu czołowym. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Ford wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery boczne, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra, za wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona została oceniona jako odpowiednia. W cięższych teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej była marginalna. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ochrona zapewniona przez miejsca tylne oceniona została na podstawie geometrii jako dobra. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja i współpracuje z system wspomagania jazdy w mieście. Jednak ze względu na opcjonalność nie podlegał ocenie.
Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, za co system został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Przednia krawędź maski nie zdobyła żadnych punktów, zapewniając słabą ochronę regionu miednicy. Powierzchnia maski oferowała ochronę ocenianą jako dobrą lub odpowiednią. Słabe wyniki odnotowano tylko w obszarze sztywnych słupków przedniej szyby. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, może on wykrywać pieszych , jak również inne pojazdy. Pozwala to uniknąć lub ograniczyć obrażenia. Jednak, ponieważ system jest dostępny jako opcja nie został uwzględniony w ocenie.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. System wspomagający jazdę w pasie ruchu jest dostępny jako opcja, oczekuje się jednak, że jest dopasowany do większości sprzedawanych samochodów i spełni wymogi EuroNCAP. Działa on poprzez urządzenie, które po zalogowaniu rozpoznaje limit prędkości i informuje o nim kierowcę, który może samodzielnie zredukować prędkość. Może również na bazie tej informacji ustawić ogranicznik prędkości. Autonomiczny system hamowania awaryjnego działa zarówno w trybie jazdy po mieście jak i na innych typach dróg otwartych. Ze względu na fakt, że występuje jako opcja nie został wzięty pod uwagę w trakcie oceny.