Mimo że ten dobrze sprzedający się rodzinny hatchback otrzymał 3 gwiazdki za ogólne wyniki, to test bocznego zderzenia wypadł nie najlepiej. Poziom obciążenia klatki piersiowej jest zdecydowanie za wysoki. Podczas zderzenia czołowego, metalowa belka wspierająca przedni panel oraz kolumnę kierowniczą została silnie zniekształcona. Podobnie podłoga. Poduszka powietrzna zapewniła bezpieczeństwo klatki piersiowej i głowy kierowcy. Jednak twarde elementy deski rozdzielczej poważnie zagrażają kolanom oraz udom.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1200 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Belka wspierająca przedni panel i kolumnę kierowniczą wyłamała się, przez co kabina straciła swoją stabilność. Kierownica przesunęła się w tył o 97 mm i do góry o 52 mm. Gorszy wynik uzyskały pedały sterownicze - aż 259 mm w tył. Dodatkowo silnie uszkodzona podłoga. Ochrona głowy i szyi dobra. Złamanie belki jest dużym zagrożeniem dla bezpieczeństwa. Jednak poduszka powietrzna i system pasów zapewniają bezpieczeństwo kierowcy. Dodatkowo lewe kolano kierowcy uderza o drążek zmiany biegów i deskę rozdzielczą. To poważne potencjalne źródło obrażeń. Ochrona nóg, kostek oraz stóp niestety również bardzo słaba. Generalnie zabezpieczenie przedniego pasażera mimo wszystko wypada dobrze. Jedynie zanotowany nacisk na klatkę piersiową był nieco zbyt wysoki.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Monedo nie spełnia wymogów nowych standardów Euro NCAP. Zbyt duży nacisk na klatkę piersiową manekina. Tylko poziom bezpieczeństwa dla głowy, brzucha i miednicy był w tym rodzaju testów wystarczający.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
5 pkt (31%)
|
Zderzenie boczne |
12 pkt (75%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
0 pkt (0%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
15 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Zabezpieczenie dziecka |
Ochrona głowy dziecka - pieszego wypada dobrze. Gorsze wyniki amortyzacji obszaru nóg. Wyniki na poziomie wystarczającym. |
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|