Ford Grand C-MAX oraz Ford C-MAX są identyczne, z wyjątkiem sposobu obsługi tylnych drzwi. Euro NCAP przetestowało cięższego Grand C-MAXa i wyniki tych prób zostały użyte w przedstawionej ocenie. Przedział pasażerski Grand C-MAXa pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W tej próbie, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera była dobra. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, miednica kierowcy wysunęła się spod części biodrowej pasa bezpieczeństwa i ochrona tej części ciała została oceniona jako bardzo słaba. Odczyty ściśnięcia klatki piersiowej, zanotowane przez manekina, wykazały mierny poziom ochrony. Dla tylnego pasażera, kombinacja ściśnięcia klatki piersiowej i wysokiego obciążenia pasa ramiennego, wskazały bardzo słabą ochronę klatki piersiowej, natomiast ochrona szyi została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Grand C-MAX zdobył maksymalną ilość punktów w tej próbie. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, bazując na odczytach ściśnięcia żeber manekina, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna. W tym teście, przesuwne drzwi przemieściły się z przodu, tworząc szczelinę pomiędzy drzwiami, a nadwoziem, w rezultacie czego, wynik został obniżony. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Samochody od numeru VIN WF0WXXGCEWHE77742 posiadają w standardzie autonomiczny system hamowania awaryjnego. W próbach działania przy niskich prędkościach, kiedy dochodzi do wielu urazów kręgosłupa, system spisał się na wystarczającym poziomie.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty naprężeń szyi wskazały bardzo słabą ochronę tej części ciała dla 10-letniego manekina i mierną dla 6-letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana w samochodach wyposażonych w opcjonalny wyłącznik, umożliwiając użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Ze względu na to, że wyłącznik poduszki nie jest standardowym wyposażeniem, nie przyznano punktów w tej ocenie, a instalacja fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy została uznana za nieudaną. Kompatybilne mocowania ISOFIX oraz i-Size są dostępne jedynie dla zewnętrznych miejsc drugiego rzędu siedzeń.
Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie wystarczająca lub mierna. Ochrona nóg pieszego przez zderzak była w większości dobra, ale również słaba w kilku miejscach. Obszar miednicy był przeważnie dobrze chroniony, z kilkoma bardzo słabymi wynikami.
Grand C-MAX posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jedynie dla przednich siedzeń. W standardzie posiada również manualnie sterowany ogranicznik prędkości.