Kabina auta wydaje się być stabilna i dobrze chroni pasażerów. Focus uzyskał prawie maksimum punktów za test zderzenia czołowego. System bezpieczeństwa zawiera podwójne przednie poduszki powietrzne, pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia, boczne poduszki powietrzne oraz poduszki chroniące głowę. Wyniki testów zderzenia bocznego robią wrażenie, ochrona dziecka również na wysokim poziomie. Ochrona pieszego dobra.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1248 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Konstrukcja uległa minimalnym zniekształceniom, drzwi kierowcy mogły być prawie normalnie otworzone po zderzeniu. Pojedyncze, powiązane poduszki powietrzne oraz napinacze pasów z ogranicznikami zapewniają niskie obciążenie klatki piersiowej. Widać zwrócenie uwagi producentów na ochronę obszaru kolan. Drzwi oraz podłoga nie odniosły dużych uszkodzeń.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System bezpieczeństwa z wbudowanymi poduszkami powietrznymi na tułów i głowę, chroniącymi również pasażerów z tyłu, robi wrażenie.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
16 pkt (100%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
15 pkt (54%) |
Bezpieczeństwo dziecka |
40 pkt (93%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
84 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Testy maski udowodniły, że zapewnia ona dobrą amortyzację. Jednak przednia krawędź auta nie spisuje się już tak dobrze. Ogólnie, 2 gwiazdki to zadowalający rezultat. |
Zabezpieczenie dziecka |
3-letnie "dziecko" umieszczono w foteliku Britax Romer Duo Plus przodem do kierunku jazdy za pomocą mocowań ISOFIX. Dla 1,5-rocznego pasażera zastosowano fotelik tyłem do kierunku jazdy Britax Romer BabySafe ISOFIX Plus, dwupunktowe mocowania ISOFIX oraz dodatkowe wzmocnienie. Wyniki bezpieczeństwa podczas obu rodzajów testów są dobre. Widoczna jest nietrwała etykieta na końcu panelu przedniego, ale brak dodatkowych ostrzeżeń przed montowaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Przycisk dezaktywujący poduszkę powietrzną dostępny jako wyposażenie dodatkowe.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy
|