Kabina nowego Forda Focus pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich części ciała dla pasażera z przodu, i dla wszystkich regionów ciała, z wyjątkiem kończyn dolnych kierowcy, których ochrona była wystarczająca. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony będzie służyć dla kolan i ud pasażerów różnej wielkości na różnych miejscach siedzących. Ochrona miednicy był wystarczająca do testu bariery bocznej i była dobra dla wszystkich innych regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna, ale była wystarczająca. Fotele oraz zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył pojazdu.
Nowy Ford Focus zdobył maksymalną, dostępną liczbę punktów za ochronę 3-latka w przednich i bocznych testach zderzeniowych, a stracił tylko ułamek punktu za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Przełącznik, który wyłącza poduszkę powietrzną pasażera jest dostępny jako opcja, umożliwia on jednak umieszczenie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Samochody biorące udział w testach nie były wyposażone w przełącznik i nie dokonano oceny. Etykiety ostrzegawcze mówiące o ustawianiu fotelika dla dziecka w pozycji siedzącej, tyłem do kierunku jazdy bez aktywnej poduszki powietrznej nie były dostępne we wszystkich językach europejskich.
Ochrona dostarczona przez zderzak do nóg pieszego była dobra. Przednia krawędź zderzaka oferuje dobrą ochronę we wszystkich testowanych obszarach. W większości testowane obszary maski zapewniają dobrą ochronę dla głowy dziecka w trakcie zderzenia. Te same obszary w przypadku uderzeń w głowę osoby dorosłej zapewniają ochronę ocenianą jako słabą lub marginalną.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem we wszystkich wersjach samochodów Ford Focus i element ten przeszedł test Euro NCAP. Standardowym wyposażeniem jest również przypomnienie o zapięciu pasów, które obejmuje fotele kierowcy i pasażera z przodu.