Przedział pasażerski Focusa pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej kierowcy oraz tylnego pasażera została oceniona jako wystarczająca, z dobrą ochroną wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Focus zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona była dobra dla wszystkich obszarów z wyjątkiem klatki piersiowej, która była chroniona na wystarczającym poziomie. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego. Niestety punkty za system AEB City nie zostały przyznane ponieważ dobra ocena przedniego zagłówka jest niezbędnym warunkiem dla dodatkowej oceny z zakresu aktywnego bezpieczeństwa.
W próbie zderzenia czołowego oraz bocznego, dobra ochrona została zapewniona zarówno dla 6-cio jak i 10-letniego manekina; Focus zdobył maksymalną ilość punktów za tą część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których samochód został zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zamocowane.
Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi jedynie na przednich słupkach. Ochrona miednicy była również dobra lub wystarczająca; zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą lub wystarczającą skutecznością działania w próbach wykrywania pieszego i rowerzysty zarówno w warunkach dziennych jak i przy ograniczonym oświetleniu.
Focus posiada w standardowym wyposażeniu system przypominania o pasach bezpieczeństwa. Ogranicznik prędkości wykorzystuje kamerę oraz cyfrową mapę do rozpoznawanie ograniczeń prędkości i umożliwia kierowcy automatycznie ustawić ogranicznik prędkości na odpowiedniej wartości. W próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania we wszystkich scenariuszach testu. Kiedy asystent pasa ruchu wykryje, że samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruchu, system ostrzega kierowcę i delikatnie ingeruje w układ kierowniczy, aby skorygować tor jazdy pojazdu.