Testowany model jest pod względem struktury i wyposażenia taki sam jak ten z 1996. Wyniki również są podobne. Jednak zderzenie czołowe teraz wypada lepiej, odwrotnie jeśli chodzi o test zderzenia bocznego. Fotelik 1,5-rocznego pasażera sprawował się dobrze, gorzej jeśli chodzi o 3-latka. Bardzo słaba ochrona pieszego. Ogólnie, samochód na 3 gwiazdki.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
Masa |
905 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kierownica w trakcie zderzenia przesunęła się mocno do tyłu, a poduszka powietrzna ochraniająca głowę nie zapewniła bezpieczeństwa. Przednie pasy są zaopatrzone w napinacze z ogranicznikami napięcia. Nie zanotowano kontaktu klatki piersiowej z kierownicą. I tak małą wolną przestrzeń kierowcy zmniejsza dodatkowo rozbudowana deska rozdzielcza. Obecność amortyzującej osłony zmniejsza, ale nie usuwa niebezpieczeństwa obrażeń nóg i kolan. Dodatkowe zagrożenia stóp - duży rejon przemieszczenia pedałów sterowniczych. Tylko 2-pktowy tylny centralny pas nie jest wystarczającym zabezpieczeniem i może stać się źródłem uszkodzeń.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Klatka piersiowa jest najbardziej obciążona na skutek zderzenia. Brzuch i głowa są dobrze chronione, słabiej jeśli chodzi o miednicę.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
6 pkt (38%)
|
Zderzenie boczne |
11 pkt (69%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
8 pkt (29%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
23 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Tylko 1 gwiazdka. Ford zapowiada ulepszenia maski dla lepszej ochrony głowy pieszego. |
Zabezpieczenie dziecka |
Chociaż testowane auto nie jest wyposażone w poduszkę powietrzną pasażera to Ford zapowiedział zaprojektowanie etykiet ostrzegających przed niebezpieczeństwami z nią związanymi. Oczywiście gdy auto będzie wyposażone w taką poduszkę. 1,5-roczny pasażer siedzi tyłem do kierunku jazdy, do montażu fotelika użyto pasów dorosłego. Stabilność głowy jest zachowana, niestety obciążenia szyi i karku zbyt wysokie. Fotelik 3-latka zawiódł zarówno w trakcie zderzenia czołowego jak i bocznego. Oznaczenia pasów i mocowań również nie są odpowiednie co grozi nie odpowiednim zamontowaniem fotelika.
|
1,5 - letniego |
Roemer Prince
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy
|