Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona zarówno kierowcy, jak i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem klatki piersiowej tylnego pasażera, której ochrona była mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, Fiesta zapewniła dobrą ochronę dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i zdobyła maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów wskazały mierną ochronę szyi i klatki piersiowej 6-letniego manekina, ale w pozostałych przypadkach jego ochrona oraz ochrona manekina 10-letniego była dobra. Ochrona była również dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów, w przypadku bocznego zderzenia z barierą. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest wyraźna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Fiesta została zaprojektowana mogą być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Maska zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego na prawie całej powierzchni. Natomiast słabe i bardzo słabe wyniki zostały odnotowane na podszybiu i wzdłuż przednich słupków. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również obszar miednicy był dobrze chroniony przez przednią krawędź szyby. Autonomiczny system hamowania awaryjnego zdolny do wykrywania pieszych jest dostępny jako opcja.
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Fiesta posiada w standardzie manualnie sterowany ogranicznik prędkości oraz system utrzymywania pasa ruchu, który łagodnie steruje samochód, jeżeli wykryje, że pojazd oddala się od wyznaczonej linii. Autonomiczny system hamownia awaryjnego jest dostępny jako opcja.